Det hadde vært morsomt om det var mulig å dra i gang en ski-tråd for oss som syns vinteren er helt ålreit.
Her er alle velkommen til å delta, uansett hvor sær alpininteressen måtte være. Monoski, speedski, telemark og snowboard - her er det høyt under taket :-)
Jeg trenger tips for effektiv barmarkstrening. Jeg står mye på ski, men mest i preparerte løyper. Etterhvert har jeg fått en god teknikk, og pga mengdetreningen er formen brukbar. Jeg kan stå på ski fra tidlig morgen til sen ettermiddag uten å "gå tom". Like før påske skaffet jeg meg et par brede ski beregnet for offpist. Da oppdaget jeg at muskulaturen ikke var i så god form som jeg trodde. Etter et par timer i løssnø var lårmusklene rimelig sure!
Noen tips for effektiv barmarkstrening av skimuskler?
Jeg sparker igjen liv i denne umåtelig populære tråden!
Tommygutt; du har helt rett i at sykling hjelper. Jeg syklet mye i høst før snøen kom, og duverden som jeg merker forskjell. Allerede første tur i bakken denne sesongen var bena "på plass".
Jeg har nå passert 30 skidager denne sesongen, og ligger godt an til fullt utbytte av en to ukers tur til Colorado i slutten av februar.
Tar gjerne imot tips fra noen som kjenner til gode steder for løssnøkjøring i Colorado for en "intermediate" løssnøentusiast.
Her er et enkelt tips til alle som holder høy fart utendørs i streng kulde:
Sportstape på hud du ikke får dekket til på annen måte.
Nesen og kinnene rett under skibrillene kan være problematisk å få dekket til ordentlig hvis man samtidig skal kunne kvitte seg med brukt luft. 15-20 cm lang og passe bred sportstape horisontalt over nese og kinn er utrolig effektivt.
Forrige helg var det 36 kuldegrader i Hemsedal i morgentimene, og dette trikset fungerte utmerket. Jeg har noen gamle frostskader i ansiktet, disse kunne jeg unngått hvis jeg hadde oppdaget denne bruken av sportstape tidligere.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.