Jeg har begynt på ketolyse kuren til Torkil. Jeg har holdt på nesten 2 uker men lurer på om jeg har et problem.
Jeg reagerer på melk. Jeg har spist kun det jeg skal og holdt meg til bare det. Jeg har ikke hatt store vekttapet. Jeg har mosjonert godt ihvertfall mine 30 minutter. Noen dager litt mer. Jeg begynte vekten på 100kg og har kun gått ned 1 kg. Syns det er litt lite.
Kan dette ha noe med at jeg nå har spist vesentlig mer melk enn vanlig. F.eks fløte cottage cheese, creme fraiche etc. Normalt spiser jeg veldig lite melk/sjokolade. Da magen fort blir ustabil. For ordens skyld kan jeg nevne at jeg har hatt litt ustabil mage i disse ukene.
Vet du hva det er i melken som du reagerer på? Laktose? Kasein? Melk skal du jo uansett ikke drikke, jeg reagerer veldig direkte på det, mens reaksjonen jeg har på ost eller syrnede melkeprodukter er av en mer subtil art. Jeg har kaseinintoleranse.
Vet ikke hva jeg reagerer på. Er rundet 30år og etter som årene har gått har jeg bare blitt vant til å kjenne på magen når jeg er i grenseland for å spise for mye melkeprodukter. Tror jeg reagerer mest på sjokolade og melkeprodukter som er rene.f.eks Sauser med melk/fløte, ren melk, kakao, sjokolade hvis det blir for mye,, ost har jeg ikke reagert så mye på. Men blir det for mye eller sammen med annet må jeg være forsiktig.. Men kan vanligvis spise brød boller og alt annet hvor det ikke er veldig overvekt av melkestoffene
Har nå prøvd å kutte ut melkeprodukter i de formene jeg vet jeg ikke tåler de.. Og ser om det hjelper.
Har du eller andre innspill mottas de med kjempetakk!
Kan du evnt forklare nærmere hva kasein intoleranse/allergi går på?
Ja jeg tror sannsynligvis at det er laktose, men symptomene dine kan også være kasein. Jeg kjenner folk som får urolig mage og etterhvert magesmerter av det.
Sjøl er laktosen ikke bra for meg. Jeg tåler mindre enn 1/2 gram laktose om dagen, kjenner ikkenoe før etter 1-2 dager etter.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.