< Tilbake til oversikten

Dagsmenyen i går, noen som vil se på den?

aslaug sa for siden:

Hei!
Her er det jeg spiste i går. Vil dere være så snill å kommentere hva dere syns? Er det for mye eller for lite av noe? kjempetakknemlig hvis noen vil svare!

Lettrømme Q-Meieriene

[RIGHT]160 gram[/RIGHT]

Paprika rød

[RIGHT]40 gram[/RIGHT]

Solsikkefrø

[RIGHT]30 gram[/RIGHT]

Sans Cottage Cheese Tine

[RIGHT]210 gram[/RIGHT]

Isbergsalat

[RIGHT]125 gram[/RIGHT]

Egg

[RIGHT]150 gram[/RIGHT]

ketolysebrød

[RIGHT]50 gram[/RIGHT]

Squash

[RIGHT]65 gram[/RIGHT]

Løk

[RIGHT]50 gram[/RIGHT]

Philadelphia Original

[RIGHT]15 gram[/RIGHT]

Olivenolje Extra Virgin Oil

[RIGHT]14 gram[/RIGHT]

Purreløk

[RIGHT]60 gram[/RIGHT]

TineSmør Setersmør

[RIGHT]0 gram[/RIGHT]

Gulost Synnøve Finden

[RIGHT]170 gram[/RIGHT]

Brokkolimos

[RIGHT]120 gram[/RIGHT]

Yonah sa for siden:

Eh, vanskelig å kommentere når man ikke vet etter hvilken filosofi du spiser etter, det er feks KJEMPEFORSKJELL mellom atkins, ketylose og fedon lindberg.

Men uansett virker det som om du har spist veldig lite proteiner, ikke noe kjøtt, bare litt egg.. 3egg og 2/3boks cottage cheese. Det er greit med cottage cheese, men kanskje ikke mere enn 100-150g for dagen, spesielt ikke når du har spist så vannvittig mye ost av andre slag i tillegg.

Egenkomponert kan være så mangt det;) Hvor mange karber om dagen vil du spise? Man må velge fettmengde etter det, for når man tar bort så og si alle karbohydrater, da må energien komme fra fett.

Ciss sa for siden:

Nei, dette er nok ikke for lite proteiner. Fordelingen i denne menyen er ca 100g protein, 150g fett og 35 g karbohydrat.
Det er absolutt lavkarbo og kan funke fordelingsmessig, men jeg er enig i at det er veldig mye ost her og også mye meieriprodukter generelt. Nesten all energi kommer fra meieriprodukter, og dette er ikke tilrådelig på noen av de kjente filosofiene.
Nå vet jeg jo ikke hvorfor du ønsker å spise lavkarbo, om du ønsker å gå ned i vekt eller om du gjør det for generell bedre helse, men om du ønsker vektnedgang må du være klar over at så mye meieriprodukter kan bremse eller til og med hindre vektnedgang.

aslaug sa for siden:

:DTakk for svar!
Det er mest for velbefinnende jeg spiser lavkarbo, men også litt for vektnedgang, skulle gjerne ned noen få kilo!
[color=royalblue][/color]
Jeg er ikke glad i kjøtt, derfor blir det mye meieriprodukter.
Hva er det som gjør at man ikke går så lett ned med meieriprodukter?
[color=#4169e1][/color]

Alkazelters sa for siden:

Jeg mener å ha lest at Melkeprotein øker insulinproduksjonen...

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.