her kommer en oppskrift på en super krydderblanding du kan lage sjøl
Kjempegod å blande i kjøttdeigen om du skal lage burgere...og nydelig til grillribbe og koteletter:)
5 ss paprikapulver
2-3 ss sukrin
2ss chillipulver
1ss kajennepepper
2ss salt
1ss malt hvitpepper
1ss malt svartpepper
2ss hvitløkpulver
1ss løkpulver
1ss tørket oregano
Bland alt godt og hell i luftett boks. Til ribbe gnir du inn ribba med blandingen i god tid før du skal steke den. Gjerne 1-2 døgn. Til burger bruk 1stor ts krydder pr 400g kjøttdeig+ 1ts worchestershiresauce og 1ss hakket sjalottløk.
Nydelig krydderblanding! Jeg laget små kjøttboller i dag, og surret de i fløte, litt ekstra løk, og litt osteterninger i til slutt som smeltet ned..:p:pnydelig... servert med smørdampa blomkål, litt gulrot, og en god salat med rømmeklatt..nammmmis!!!:D
Alle store flotte flinke kokker sier at litt søthet er nødvendig for å oppnå god sødme :p Stol på Nannah du! Ho har verdens beste oppskrift på ribbe :D
Jeg bruker dette krydderet til alt mulig. Ostelasagne, kjøttboller, burgere, i dag krydret jeg biffstrimlene med det, før jeg surret kjøttet i fløte, yummi:p
Jeg smakte på krydderet og syntes det var mer enn sterkt nok, tenkte jeg skulle blande i litt pepperoniost men tror jeg dropper det. Og går heller for jarlsberg... " kokkelerer videre"
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.