Jeg er ny her og har et spørmål ang stix. Jeg fikk pos stix på ketoner etter under 1 døgn på ketolysekur, synes dette var veldig raskt. Har lest det tar minst 2-3 dager. I går spiste jeg mer karbo enn tillatt( planlagt sprekk) og etter 1 time var stixen neg, i dag under 1 døgn var stixen pos. Jeg drikker minst 2 liter daglig- dette er jeg nøye på. Kan det være noe galt?
Det er ikke helt uvanlig å komme i ketose på et døgn. Det kommer vel litt an på hva du spiste før du begynte med ketogent kosthold. Du kommer raskere i ketose hvis du spiste relativt lavkarbo dagene før du begynte, enn hvis du levde på brus og sjokolade de siste dagene før du begynte... Ikke noe å bekymre seg for med andre ord :)
Tusen takk for svar! begynte å lure om det var noe galt med meg. Er vel veldig individuelt hvor fort man kommer i ketose, men hvis jeg forstår det riktig betyr det at fettforbrenningen kommer fort igang igjen på meg etter en sprekk? håper det....:p
hei:) tror ikke du har noen grunn til bekymring. jeg har gått på ketolyse siden 10 februar, spiser generellt ketolyse-mat, men unner meg som regel noe hver dag(is, sjokolade, osv, ikke mye mengder, men noen dager har jeg sikkert spist opptil 50-70 karbs om dagen, allikevel har jeg gått ned 12 kg på snart 10 uker!! har som regel utslag på stixen hver dag!! men alle kropper er individuelle!! lykke til videre, og mitt beste råd er å ikke stresse for mye med vekta/stixen men kose deg med all den deilige ketolyse-maten ;D
Jeg var også i ketose om kvelden den dagen jeg startet på ketolyse. :smile: Hos meg blir det mørk lilla uansett om jeg har fått i meg 2 eller over 3 liter vann i løpet av dagen, men jeg føler meg definitivt piggere om jeg har fått i meg rundt 3. :o
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.