< Tilbake til oversikten

Kan man komme i ketose med Fedon-prinsippene?

Svane sa for siden:

Ja, det lurer jeg på. Jeg har startet opp med et Fedon-lignende kosthold (må si lignende, for jeg er ikke helt inne i det ennå), og etter ca 2 dager med lavkarbo må jeg konkludere at jeg tror jeg er i ketose. Jeg kjenner det på pusten og "smaken" i munnen, samtidig som jeg føler meg "varm" i ansiktet. For meg har dette tidligere vært symptomer på ketose.

Så spørsmålet er om man faktisk kan komme i ketose med disse prinsippene. Jeg trodde ikke det, og har en teori om at jeg er så fokusert på lavkarbo og ketose at jeg innbiller meg dette...

Noen kommentarer?

Summer sa for siden:

Det kommer vel an på hvor lavt du ligger på karbohydratene det? Ikke alle må helt ned i 15-20 karber om dagen for å oppnå ketose.

Men jeg merker litt det du skriver når jeg kutter ut sukker og begynner å spise ordentlig og uten noen raske karber igjen. Det kan godt bare være snakk om en utrenselse, eller at kroppen omstiller seg litt og jubler og lar energien strømme litt. :p

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.