Nannah sa for siden:
Det er veldig rotete å finne noe herinne nå synes jeg..
Kan noen rydde opp litt? Moderatorer?
fex sortere oppskrifter i kategorier
fisk
kjøtt
kjøttdeig
kylling
osv.
Hadde vært veldig fint :)
Nannah sa for siden:
Det er veldig rotete å finne noe herinne nå synes jeg..
Kan noen rydde opp litt? Moderatorer?
fex sortere oppskrifter i kategorier
fisk
kjøtt
kjøttdeig
kylling
osv.
Hadde vært veldig fint :)
trillian78 sa for siden:
God ide Nannah! Ikke så greit å finne fram i kaoset nei :nei:
HP sa for siden:
Bruk emneordene. :)
Nannah sa for siden:
Jeg må ha det inn med teskjeer jeg nå...husk at jeg er
data-analfabet da :eek:
Ser ingen andre enn fx middag...lunch osv.
jeg vill ha underrubrikker til disse...
Mulig jeg er dum og trenger HJELP her :p
HP sa for siden:
Emneordene kan du klikke på og få opp lister over andre tråder med de samme emneordene, omtrent som et forum. Du kan også søke på emneord under avansert søk.
Noen ønsker oppskrifter sortert på hovedingrediens (fisk, kjøtt), andre ønsker måltid (frokost, middag), noe mat går til både frokost, middag og kvelds, og noen ønsker oppskrifter sortert på dietter (Ketolyse, Lindberg). Emneord gjør alle til lags. :ja:
Areola sa for siden:
Vi kan jo sette igang med en liten dugnad på dette, med emneord som feks frokost/lunsj/middag, kjøtt/kylling/fisk og ketolyse/lindberg/lavfett/høyfett?
trillian78 sa for siden:
Ja, vi må bli flinkere til å legge til emneord! Jeg har hvertfall ikke vært noe flink til det. Men kan hvem som helst legge til emneord i allerede eksisterende tråder? Er det ikke bare når man starter en tråd at man kan legge til emneord?
trillian78 sa for siden:
Ser at jeg var litt kjapp der... Ser nå at jeg kan jo legge til emneord i allerede eksisterende tråder. Jepp... Da er det bare å sette i gang dugnaden :heia:
Nannah sa for siden:
Tusen takk HP :)
trillian78 sa for siden:
Nå har jeg sittet og lagt til emneord i en del av oppskriftene inne på middagsdelen av oppskriftsforumet. Jeg ser at fåtallet av oppskriftene har emneord. Gerds oppskrifter er de eneste som gjennomgående er godt "merket". Og man kan bare legge til 2 emneord på andres tråder. Det betyr at mange flere må gjøre en dugnadsjobb med å legge til emneord for at emneordsfunksjonen i det hele tatt skal ha noe for seg.
Yonah sa for siden:
Jeg prøvde dette med en tråd også, og resultatet, jeg får opp KUN den ene tråden jeg la til emneord på og ikke mange andre. Det er ikke slik det skal fungere?
Gerd sa for siden:
Jeg legger alltid inn emneord når jeg ser tråder med god info, og i oppskrifter :ja:
trillian78 sa for siden:
Hmm... Det kan jo hende at det ikke er noen andre som har lagt til akkurat det emneordet til noen andre tråder?? Hvilket emneord brukte du? Problemet er jo at emneordsfunksjonen foreløpig ikke er mye nok brukt... Vil nok ta litt tid før den fungerer ordentlig.
Yonah sa for siden:
blomkålstappe og blomkålmos, men det er nok som du sier at kanskje ingen andre har lagt inn disse ordene. Jeg bruker helst vanlig søkefunksjon og søker på det jeg trenger oppskrift til og begrenser søket til å bare søke i oppskrifter og får da et veldig spesifikt søk. Men klart, søker man på blomkål i hele forumet, da får man mange svar ja;) Tror folk må lære seg å bruke søk på riktig måte.
Gerd sa for siden:
På f.eks. blomkålmos legger jeg inn følgende: blomkål,blomkålmos,blomkålstappe,tilbehør...
Distrea sa for siden:
:o legge inn emne ord ja... Lærer så lenge man lever. :D
trillian78 sa for siden:
Går du inn på emneordet "blomkål" kommer det bare opp 6 treff nå. Sier litt om hvor lite emneordsfunksjonen er blitt brukt.
... eller bare "mos" :D
HP sa for siden:
Det holder med bare blomkål (+ evt. mos). :)
trillian78 sa for siden:
Njaaa... det kommer vel an på hva folk foretrekker å søke på. Jeg syns ikke det er noe i veien for å ha mange emneord på en enkelt tråd. Alt ettersom hva folk er ute etter. Kanskje man bare er ute etter hvilken som helst mos, eller kanskje man er ute etter noe man kan lage med blomkål, eller kanskje man er ute etter en god ide til tilbehør, eller så er man spesifikt ute etter blomkålmos.
Gerd sa for siden:
Slik tenker jeg også ;) :D
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.