< Tilbake til oversikten

Stor mage, insulinfølsomhet?

Kristii sa for siden:

Heisann :)

Jeg er en ny bruker her inn på lavkarbo, så jeg må bare spørre:
Om morgenen har jeg en flat mage, men når jeg spiser så vokser magen bare mer og mer. Etter jeg begynte å spise mer regelmessig, treigere og mindre måltid har jeg opplevd at magen har blitt mindre. Magen blir ekstra stor om jeg drikker melk eller spiser brød. Er dette et tegn på insulinfølsomhet? Bør jeg skifte til lavkarbo (Lindeberg) ? ;)

Vibeke-67 sa for siden:

Har ikke hørt at det er et tegn på insulinresistens. Da er det fettet som ligger rundt magen som en konstant pølse som er et ganske sikkert tegn.
Dette høres ut som noe annet. Luft i magen? Jeg opplever mye det samme når jeg spiser raske karbohydrater, eller for mye fett. Jeg har irritabel tarm, så det er nok hovedgrunnen hos meg.
Jeg skjønte ikke helt spørsmålet om du bør begynne med Fedon. Går du ikke på lavkarbodiett, men vurderer å beynne, eller følger du en annen filosofi men vurderer å bytte?

Bulldog sa for siden:

Fettlagring i og rundt midjen er tegn på insulinresistens. Det du har høres ut som dårlig fordøyelse. Løsningen er å kutte ut de matvarene som gjør deg oppblåst.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.