< Tilbake til oversikten

Andre som er i gang for fullt etter en liten påskepause?

Stellamor sa for siden:

Jeg hadde pause i 13 dager, men nå er det fullt kjør på kuren frem til sommeren. Håper kiloene renner av!! :D Johoo!! Håper INDERLIG jeg når målet mitt med 10 nye kg på 2 mnd....

Fungirl sa for siden:

Hadde pause i tre dager og er virkelig igang igjen, tror eg da :)
Skal ikke veie meg på ett par uker så får se.

Grattis med flott nedgang :)

Anne sa for siden:

De fleste av oss er i gang igjen...:D

Gerd sa for siden:

Jepp :D

Nille sa for siden:

Yess ! :D
Både med trening og mat....

Minni1 sa for siden:

Jepp.

:D

Mona S sa for siden:

Jeg prøver alt jeg kan. Men sliter litt med motivasjonen. Poteter, pasta og frukt frister noe veldig:sikle:... Men det frister å komme inn i bunaden til 17. mai også, så jeg får vel bare bite tenna sammen og holde på:kadetgaar

Men denne uka sitter kiloene så godt fast, og som manisk "veier" blir jeg litt deppa av det...:(

Pamparium sa for siden:

Igang igjen etter påske. Går saaaakte nedover, men dette får ta den tiden det trenger :-)

Løvetann sa for siden:

Å guri malla! Det gikk plutselig opp for meg at jeg trolig veier litt mindre nå enn da jeg fikk bunaden!!! Jippi! Solen brøt frem fra bakom den grå skyen, gitt! :)

:heia: til alle sammen!

hoppende glad

Løvetann sa for siden:

Hadde ikke pause fra ketolysematen i påsken, men spiste alt for mye og la på meg en til halvannen kilo, selv om jeg var i ketose hele tiden. :o

Sliter veldig med å motivere meg for mosjon, men er i ferd med å ta kontroll over porsjonsstørrelsene i alle fall. (Plutselig kom jeg på noe faren min pleide å si: Veien til helvete er brolagt med gode forsetter …:eek:)

Jabba sa for siden:

Jeg har nok også spist for mye - eller iallefall spist feil i påsken for vekta stod stille når jeg veide meg i dag. Egentlig burde jeg juble for at jeg ikke har gått opp - men jeg kjenner faktisk at jeg blir litt deppa....og det irriterer meg.....
Men - må ikke gi opp av den grunn.....håper det går over og at neste ukes veiing gir bedre resultater!

Stellamor sa for siden:

Supert at vi er mange som er i gang!! ;)

Et lite tips som hjelper på min motivasjon:
Skriv opp punktvis på ei liste om hvorfor du ønsker å gå ned i vekt.
Heng lista på kjøleskapet, så blir du stadig påminnet hvorfor vi gjør som vi gjør. Dette hjelper meg, og jeg har bestemt meg for at jeg denne gang SKAL nå mine mål :D

Dette klarer vi! Stå på alle damer og menn :D

NinaOp sa for siden:

Jeg er også i gang igjen:) Hadde ett lite opphold i helligdagene, men ble da så dårlig i magen, så alt rant rett ut igjen.. Så det ingen vektøkning akkurat, selv om jeg unnet meg både det ene og det andre:o Og disse dagen har jeg vært så dum å spise sukkerfri godis, så jeg har jammen vært dårlig i magen denne uka og:mad:
Så nå er det nok! ren Ketolyse-mat fra nå, ikke noe tull:D
:heia: til hele gjengen!

Skautrollet sa for siden:

Jeg er også igang igjen etter ferie og fest og bursdag og alt..
Spiste ikke mer galt enn et par poteter og litt brød, en liter solo og en anseelig mengde sjoko:( Sliter med motivasjonen nå, det er BEINHARDT å la sjokoen ligge i fred her om dagen. Sukkersuget river i skrotten! Redningen er faktisk det her forumet nå:) Takk for at dere finnes;)

nalana sa for siden:

Hadde heller ikke påskepause. Har det kostholdet jeg skal ha for bestandig nå, dvs at jeg varierer fra ca 20 - 72 karber om dagen, og da er det rom for såpass mye kos at pauser eller utskeiing ikke er noe behov. (Spiser også 86 % sjokolade hver dag, og det hjelper godt på "utholdenheten":p)

Skippy sa for siden:

Har ikke hatt påskepause, har holdt ketosen hele påska. Det rare er at jeg i forbindelse med mens gikk opp 1,7 kg over natta, og nesten to uker etterpå har jeg bare mistet 0,3 av dem. Rare greier, kjennes ikke ut på klærne som om jeg har lagt på meg. Bare fortsetter jeg.

lura sa for siden:

jeg har tatt meg en liten ferie dem helligdagene som har vært,men er igang igjen for fullt nå:)var på vekta nå,og den viser 78,2 så jeg skal ikke klage.. da er det ca 8 kg igjen til målet mitt:):)startet på 91,3..

Mona S sa for siden:

Så flink du er, Lura! Jeg står helt stille den uka her, i dag hadde jeg til og med gått litt opp:mad: Men har økt mengden gr.saker og salat som Torkil rådet til i en anne tråd, så får vi se... Skal på fest i kveld, for første gang siden jeg startet. Det blir nok en utfordring. Men har bakt verdens beste ostekake som jeg skal ha med, så da kan jeg i hvert fall ty til den...:)

moea sa for siden:

der var vi 2 du!! jeg spiste ingenting høykarbo, eneste litt mer krem og søtning enn vanlig....og pittelitt brunsaus på lammesteiken...uff....motivasjon.....hvorfor skal en legge på seg når jeg ikke har skeia ut...bare litt mindre flink enn vanlig....men nå prøver jeg igjen....lurer på om jeg ikke tåler fløte...

moea sa for siden:

skal du ned i vekt? er nyskjerrig på hvordan det er å øke på karbene....om en går ned da...:)

Hannehk sa for siden:

Er også igang etter å ha fråtset på meg hele 3 (!) kilo i påsken :eek: slutt på det nå. Full fokus frem mot sommeren!

nalana sa for siden:

Ja, har mye å gå ned enda. Med dette kostholdet har jeg til nå gått ned i gjennomsnitt 800 gram i uka i ca 2 1/2 måned. Jeg mosjonerer mer nå enn jeg har gjort på mindre karbohydrater. Liker å bevege meg, så jeg synes det er ok hvis jeg må betale med litt mer mosjon for å kunne spise noe mer karbohydrater. Ikke sikkert det har noen sammenheng heller, kanskje bare tilfeldig, men det er i hvert fall lettere å orke mer nå, så da er det naturlig at det blir mer mosjon også.:)

moea sa for siden:

KNALLBRA!!!!! en finner sin egen oppskrift etterhvert...nå har jeg gått en stund og merker jo at en finner en egen måte å gå ned i vekt på etterhvert. men merker godt godene av lavkarbo...jeg har gjennomgått ett forferdelig brudd som jeg er overrasket over meg selv over alt jeg takler så bra som jeg gjør, og det er jeg sikker på er takket være lavkarbo:-)

Jabba sa for siden:

Klarte ikke å holde meg unna vekta i dag tidlig - og da var den gått ned til 92,9 - altså 400 gr på et døgn. Så at vekta svinger noe fryktelig - det er iallefall sikkert!
Handlet meg forresten klær til guttungens konfirmasjon neste helg - og helt utrolig - jeg fant klær i den "normale" avdeligen hos Lindex! Jeg slapp altså å lete gjennom alle teltene i Generous avdeligen ...fy flate - der var det mye fælt altså!!!

For en fantastisk følelse!! Ubeskrivelig! Den følelsen skulle vært på en boks jeg kunne åpnet hver gang motivasjonen svikter.......

tufsa83 sa for siden:

Jeg er også tilbake igjen, har hatt en LANG sprekk men ikke veid meg så aner ikke hvor mye jeg har gått opp igjen, men kjenner det så da er det nok noen kilo. Gikk ned 11 kg fra januar til mars å det er jeg super fornøyd med. Kjenner at all godisen og brødet jeg har spist i påska ikke har vært særlig heldig, MEN, nå er jeg tilbake å håper å komme i ketose snart igjen:)

Har ketolysebrød i ovnen nå, spent på hvordan det smaker :))

sirimor sa for siden:

Signerer den;)
Lavkarbo gjør meg stabil og sterk.
Kjenner våren komme og med den en fornyet motivasjon til å spise mere ordentlige måltider. Derfor bestemte jeg meg for at etter påske, blir det mer mosjon i form at gåturer først og fremst, og maten skal lages fra skratch. Lageret at Atkinsbarer er ikke blitt fornyet, nå er det slutt på denslags;)

Sepia sa for siden:

Sprakk så det sang i påsken!!! :(
Tør ikke veie meg, rett og slett...
Har startet på veldig ny frisk og skal veie meg neste fredag, så da får jeg den hele og smertefulle sannheten...

Camilla82 sa for siden:

Jeg er også endelig i gang igjen etter en pause i påsken...med masse godteri.
Vært i ketose siden i går,er spent på framgangen,jeg sto stille i 2 uker før påske så.

Stellamor sa for siden:

Velkommen tilbake til oss alle sammen!! :D

Til dere som ikke har turt å veie dere;
jeg gikk opp 2,3 kg i påsken, og i dag etter noen dager på kuren så har jeg "tisset" vekk 3 kg. :D

Jeg er godt motivert igjen og angrer ikke på pausen. Jeg trengte den virkelig. Var veldig lei i forkant.

Skippy sa for siden:

Skal si det har gjort godt å se at det er flere enn meg som har gått opp til tross for at ketosen er holdt. Det går faktisk ann å være ulur på dette kostholdet også. Har fått ny energi av dere til å fortsette, tusen takk.

Fishi2009 sa for siden:

Jeg hiver meg på her jeg også :D

Hadde 2 ukers pause i forbindelse med påske, og nå har jeg startet opp igjen! La på meg ca 1,5 kg. Det kan jeg leve med!

Var i ketose etter en dag, er godt fornøyd med det. Skal bli spennende og se om jeg kan nå målet mitt før jeg skal i bryllup den 20. juni :)

Jeg ønsker dere alle lykke til!

Livlys sa for siden:

JA er i full gjang igjen -eller rettere sagt fortsetter med full styrke. Det var en spennende Påske. Var på tur med 4 andre familier i hver vår leilighet. Vi hadde ansvaret for hver vår middagsdag. Jeg lurte veldig på hvordan dette skulle gå, om jeg ville klare å holde Ketosen. Og det gjorde jeg - jippi. Gikk ned ca 800 gram i påsken. Enda jeg koste meg med den maten som ble servert - drakk litt vin - og gikk en masse. Det var egentlig ikke noe problem å si nei til sjokoladen, litt underlig egentlig.
Men det dukket opp et spørsmål. Hva er best å drikke, (minst karber i) 1 glass rødvin, eller "Irish Coffee" (Whisky, kaffe og fløte, uten søtning)? Er det noen som vet det?

S@nne sa for siden:

Hei!
Jeg er kommet i gang igjen etter en 3 uker lang pause!! :eek:
Og det er utrulig godt å spis lavkarbo igjen. :)

idmer sa for siden:

Har ikke bare hatt påskeferie, men 6mnd 'ferie'!! har spist helt som vanlig dette halve året og bare gått litt opp igjen:D
Forrige runde på atkins: minus 8,7kg
halvt års pause: pluss 1,8kg
Nå er det full skjerpings, når målet er nådd (ca 5-6 kg til) skal jeg ut og kjøpe brudekjole:p

Lizzi sa for siden:

Er tilbake etter påske jeg også:D
Hadde 2 ukers pause og nøt dagene. Etter påske var den på'an igjen, og det har gått relativt smertefritt. Det som kom på er borte,- følels nesten på null komma niks men jeg vet jo at det var mye vann og skjerpings av matinntaket. :)
Nå har jeg snart nådd delmål en (ticker'n er litt feil jeg har 2 kg igjen). da er neste mål 10 nye. Har tenkt å ta en pause over sommeren. Både for å stabilisere vekt, men også får å få med hodet på at kiloer er borte. (gleder meg til en smoothies)

Har fått en god treningskompis på jobben, 2x i uken er vi å trener sammen. Det er så deilig å ha noen å trene sammen med, og som kan dytte meg i rompa;)

Sesti sa for siden:

Jeg er tilbake ja:)

Holdt meg fint i ketose fram til 1. påskedag, da plutselig var det pizza hos bestemor, og jeg fikk ikke tid til å lage min egen bunn.. Og så var det 1 ukes skoletur, hvor det ble en del pasta og pizza.. Men lite godis, så jeg var litt flink:p

Har gått opp 2.4 kg siden 09.04, og jobber nå med å få dem vekk, starta i dag:p

Fishi2009 sa for siden:

Hei Sesti! :D

Så flink du er! Har sendt deg en pm, forresten... Var ikke inne her på noen uker i påska, beklager at den kom så sent! :o

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.