< Tilbake til oversikten

Retro mariusgenser

Gerd sa for siden:

Jeg skal høre med mamma... For slik genser hadde jeg da jeg var mindre.... Og ho tar vare på alle oppskrifter :ja:

Anne sa for siden:

Jeg kan ikke huske at det var Mariusgenser med Sal-bole den gangen, men det kan hende. Hadde flere andre mønstre med Sal-bole, men....hm. Jeg skal kikke på mine gamle mønstre.:ja: Ikveld.
Jeg har sett den in natura for noen dager siden. Kjempefin :ja:

Photobscura sa for siden:

Ja! Jeg vet! Jeg har hatt lyst på lenge, men jeg har lyst til å lage en litt egen variant i svart (eventuelt skikkelig kobolt om jeg finner), naturhvit og vinrød! :D
Kult om noen finner! Ellers går det vel å finne et sted som selger oppskrifta, kanskje.

Hurra! Elna selger Sandnesgarn, så det er kanskje en mulighet for at de har mønsteret, eller kan bestille, om ingen av dere finner :)
Grunnen til at jeg falt litt ekstra for denne med rund sal er at jeg ikke takler gensere som er for stramme rundt halsen. Takler f.eks pologensere svært dårlig :p

Anne sa for siden:

Med rund sal mener ikke jeg bare båthalsen, men at ermene blir strikket inn på rundpinnen til bolen. ALtså at de ikke blir montert (sydd på)inn siden...Skjønner? Se på mønsteret, så skjønner du ...jeg forklarer litt dårlig:o

Jah! Jeg fikk det forklart av Frøy i dag :p Har alltid trodd at det betydde båthals, så det var nok min mor som forklarte seg dårlig i første omgang ;)

Men NÅ! har jeg fått mønsteret! Juhu! Og så hang det et eksempel på genseren i butikken -fiiin!
Ikke minst, så så hun dama på butikken på meg og sa at jeg "nok var en medium" :D Iiihihi, det der venner jeg meg nesten ikke til, det å være en normal størrelse ;)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.