Jeg prøver å holde meg på 20-25 karber om dagen og er i ketose, noe jeg ikke vil ødelegge. Men nå har jeg vondt i halsen på 5. dagen og har også blitt skikkelig dårlig.. Jeg sliter med å få i meg mat og jeg har jo ikke lyst til å spise noe høykarbo, for da blir jeg jo verre.
Nå har jeg spist krem og bringbær/ rask bringebæris to ganger i dag... Og det er jo ikke helt bra hver eneste dag...
Skal man bare prøve å gjøre det beste ut av det og spise så lavkarbo man kan, men spise det man får ned?
Jeg tenkte å lage en stor porsjon av tomatsuppa til ziggy, den er god og den får jeg nok ned også og den metter.... Men tomatsuppe og fløte og bringebær i flere dager? Ødelegger jeg mye da? Det blir jo skrint med både grønnaker og proteiner fra kjøtt/fugl/fisk da... Mulig jeg klarer å spise cottage cheese og creme fraiche også.
Lar ketolyse være ketolyse og passer på å bli frisk før jeg stresser kroppen med mer ketolyse!;)
Du kan jo prøve chilisuppa inne hos Gerd!
Jeg kjører den i stavmikseren så grønnsakene blir helt most, kan jo ha oppi flere typer enn oppskriften tilsier.
Spiste den med sprøstekt bacon oppi og rømme, med ostesnacks ved siden av!:sikle:
Røsker godt i en forkjølet kropp!:eek:
Om jeg er veldig forkjølet orker jeg ikke å spise stort uansett. Men så er det at maten skal være din medisin...:) Prøver få i meg masse løk og paprika, chilli og hvitløk er også bra og setter smak. Fløte /krem gjør ting bare verre synes jeg. Drikker masse vann og te.
En god te som denne løser opp slimhinnene; skrell en bit ingefær på størrelse med tommelen din, del opp og kok under lokk i en halv liter vann ca 15 min. Mot slutten av koketiden tilsetter du en hel potte timian. Sterk, velsmakende og effektiv.
God bedring da;)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.