Indira sa for siden:
Jeg lurer på om noen kan si hva de synes om denne dietten?
Er den vanskelig å følge osv.
Jeg vurderer å starte på denne, men vil gjerne høre hva andre synes.
:)
Indira sa for siden:
Jeg lurer på om noen kan si hva de synes om denne dietten?
Er den vanskelig å følge osv.
Jeg vurderer å starte på denne, men vil gjerne høre hva andre synes.
:)
Summer sa for siden:
Hvilken diett? :p
Lavkarbo som kostholdsfilosofi generelt eller?
Der finnes flere retninger innenfor Lavkarbofilosofien, og jeg holder en knapp på Lindberg og Atkins. Begge disse har ulike faser ettersom om en skal ned i vekt eller er ferdig og bare skal spise "vedlikeholdsmat", der en spiser akkurat det du og kroppen din trives best med. :) Lavkarbo balanserer kroppen og det er mange fordeler ved å spise en balanserende kost.
Grovt skissert:
Karbohydrater: Energi- all energi som ikke blir brukt lagrer seg som fett gjerne på ustrategiske steder).
Proteiner: Byggesteiner i kroppen,- kroppen er avhengig av å få disse for å holde seg frisk, beholde og bygge muskelmasse mm.
Fett: Mange av kroppens prosesser er avhengig av å få tilført (riktige) fettsyrer, og kroppen forbrenner fett i kosten som energi (istedet for så mye karber når en kutter ned på disse,- og det er bra for da får du en jevnere energitilførsel).
Det er ikke så veldig vanskelig å spise lavkarbo, men det krevs endel kunnskap, og en møter på litt utfordringer dersom en er en "spise en bolle i farta og grandiosa type" :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.