< Tilbake til oversikten

Taco

Slankerinna sa for siden:

Hvordan spiser dere taco da? Det beste er vel å kutte ut både skjella og lefsene, men hva bruker dere i stedenfor? Og kutter dere også ut taco krydderet?:confused:

Jabba sa for siden:

Jepp - kutt ut lefsene og skjellene! Jeg lager mitt eget tacokrydder etter oppskrift funnet her inne på forumet - og det smaker minst like godt (om ikke bedre) enn ferdigpakkene m krydder!
Jeg opplever at jeg overhodet ikke savner skjellene og lefsene - og jeg gleder meg like mye til taco hver gang!
Jeg synder litt med salsaen da - her kjøper jeg Landlord sin (REMA 1000), den har minst karber. Jeg bruker kun 1-2 ss tacosaus til tacoen min nå.....men det går helt fint selv om det ikke er så mye.

Kitt sa for siden:

Kutter ut skjell og lefser, ja. Spiser bare alt rett fra tallerkenen og pøser på med ost og rømme!:sikle:

Ligger en oppskrift her inne på hjemmelaget tacokrydder. Posenen inneholder masse sukker!:eek:

lokkebiff sa for siden:

Kinakålblad er den smarteste oppfinnelsen etter ostehøvelen :lol:

Kinakål bruker jeg som alt (som brødskive, som tacoskjell, som tilbehør, som mellommåltid, som snacks)

M-m-m... :sikle:

Kanutten sa for siden:

Jeg bruker Hindus Tacokrydder, synes det er godt. Og så bruker jeg Santa Marias Papadums som tacoskjell, det er nyyydelig! De ligger på ca 5 karber pr plate, men det unner jeg meg.

Eller så lager jeg tacoskjell av ferdig oppskåret Finden lettost som jeg steker i steikovnen til de begynner å boble litt (samme fremgangsmåte som ostesnacks). Tar dem ut og legger dem over ett eller annet slik at de får form av skjell og lar dem tørke. SNADDER!

Men så bruker jeg også disse lavkarbotacolefsene fra Dialife :sikle:

lokkebiff sa for siden:

:ja: og det er viktig at det er lettost, ellers blir de ikke sprø. Åhhh, naaam!!! :sikle:

Kanutten sa for siden:

Jupp!

Kanutten sa for siden:

:confused: Fnuttene har tydeligvis funnet ut at de skal leve sitt eget liv??

lokkebiff sa for siden:

:lol:

Fnutte sa for siden:

Hva er det flere Fnutte enn meg????? Og ja jeg liker å leve mitt eget liv ... :lol:

Klarte ikke dy meg ..... :p:lol:

Kanutten sa for siden:

:lol: Fnutt er jo det samme som "

Slankerinna sa for siden:

Hvor kan du kjøpe dette? Hvilken butikk?

Kanutten sa for siden:

Bunnpris blant annet :D

saxpia sa for siden:

Eller bruk vanlig ost og ha den i microen :ja:

Iset sa for siden:

Ja, vanlig ost blir helt sprø i mikroen, jeg bruker aldri ovnen lenger. Og Hindu sitt tacokrydder smaker hoppetau, jeg fatter ikke hvordan de kan kalle et tacokrydder uten spisskummen for tacokrydder. Det er jo spisskummenet som gir tacosmaken.

Areola sa for siden:

Den smaker ikke hoppetau, det er et ganske godt krydder faktisk - men ikke tacokrydder i det hele tatt... :nei:

Iset sa for siden:

Jeg husker ikke om det er godt eller ikke, jeg husker bare skuffelsen da jeg smakte det, hehe. Det er sikkert godt sånn helt generelt ja, men noe tacokrydder er det definitivt ikke. Skjønner ikke hvorfor de kaller det det, og hvorfor de ikke har spisskummen i.

Liv sa for siden:

Blir ikke sprø?
jeg har da laget masse sprø ostechips av vanlig helfet Norvegia....

Carisma sa for siden:

Jeg spiser det som tacoslat. Syns det er bedre enn med skjell og lefser :ja:
Syns forøvrig elt er bedre uten karbobombene. Hamburger med alt untatt brød f.eks.... :sikle:

nordlyset sa for siden:

tenker på å lage meg taco ikveld..men er på lavcarbo, ikke ketolyse. så går det ikke an å ta en grov lefse?

Yonah sa for siden:

ÅÅÅÅÅÅ, må ta noe kjøttdeig ut av fryseren, for nå fikk jeg innmari lyst på taco... Tror jeg har igjen spisskummin ( det krydderet jeg bruker mest av;) )... Får tine kjøttet i mikro:lol: For taco skal jeg ha!

Ivory sa for siden:

Har spist taco i kveld jeg! Helt nydelig!!!! Og det beste av alt er at jeg har igjen i alle fall til ett måltid i morgen også:D Også hadde min bedre halvdel kjøpt jordbær og fløte...... Måtte ha litt..... 4-5 jordbær med splenda og kremfløte - NAM!!!!!

Ivory sa for siden:

Og jeg brukte selvfølgelig hjemmelaget tacokrydder:) Alle liker det;)

Areola sa for siden:

Jeg kom på i stad at jeg ikke har spist taco på flere måneder...

SUKK..... :nedfor:

Seba-stina sa for siden:

Jeg spiser taco med svinekjøttdeig, hjemmelaget tacokrydder (det lavkarbo som er oppskrift på her inne), også bruker jeg kinakål som tacoskjell, synes det er nyyydelig! Jeg synder med tacosausen, da, men kjøper Santa Maria HOT som det ikke er tilsatt sukker i. Siden jeg kjøper den som er HOT så bruker jeg mindre saus, hehe.

Yonah sa for siden:

Kinakål var ikke så dumt! Jeg har bare pleid å lage salat av det jeg kan spise av det som står på bordet. Også tar jeg et par ts av first price sin saus som inneholder 3 karber pr 100g.. Skal ha taco i dag, men nå har vi bare mini hjertesalat, så de bladene er litt små til skjell, men skal huske på kinakål neste gang.

luringen sa for siden:

mama lupes sier jeg bare...mama lupes. I frysern...jepp.

saxpia sa for siden:

Åh, vi hadde taco i overigår, og det var bare nyyyyyyyydelig :sikle:

Bee sa for siden:

Jeg bruker kinakålblad eller ostechips som "skjell".
Har en pakke mama lupes i fryseren, men tror de er klare for søpla.
Likte ikke de noe særlig. Smakte liksom litt surt. :p

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.