< Tilbake til oversikten

Noen med erfaringer fra nettbutikken dialife.dk?

akita sa for siden:

Noen som har erfaringer og kanskje noen anbefalinger med produkter fra dialife.dk? Er litt matlei og det var jo mye fristende i denne nettbutikken:p.

Kanutten sa for siden:

Jeg har handlet ofte derifra og er strålende fornøyd! Jeg pleier kjøpe pasta av alle slag, tacolefser og pitabrød. God mat og god service!

akita sa for siden:

takk for raskt svar:) Da skal jeg bestille litt. er det noen grense for hvor mye en kan handle for i fht tollavgifgt?

Kanutten sa for siden:

Du kan bestille for maks 200 norske kroner... Dvs at det er den maksverdien selger kan oppgi for at du skal slippe toll.

Bee sa for siden:

Jeg har bare gode erfaringer med de.
I tillegg har jeg alltid bestilt for mye mer enn 200 kr, og får det alltid tilsendt som gave, og slipper toll. =D

solsikke sa for siden:

Har også god erfaring med dialife...bestile for mye mer enn 200,- men de skrev gave.
Måtte sende inn kvittering til tollen i etterkant, men fekk ein "revidert" utgave, der totaltsummen utgjorde ca 200,- veldig greit:)

Eg bestile pasta, lefser, pitabrød og nachoschips....veldig godt som en variasjon av og til:)

ixi sa for siden:

Takk for link, og erfaringer. :smile:

millah sa for siden:

Er det noen som vet om man må be om å få sendt varene som gave? Eller gjør de det automatisk?

elien sa for siden:

De gangene jeg har bestilt har jeg bedt om at de skriver verdiene under 200 kr, det har aldri vært noe problem.

Å det nytter ikke at det er gave selv om verdien går over 200.

Jeg har alltid sendt en mail på forhånd, å fått bekreftelse. Og deretter bestilt, null problem

millah sa for siden:

Takk for godt svar! Da vet jeg litt mer! Portoen er jo dyr nok i seg selv, så jeg får se hva jeg gjør... :)

amritam sa for siden:

Min erfaring er at hvis pakker blir sjekket av tollerne/posten, så betyr det ikke så mye hva som står på tolldeklarasjonen. Hvis det ikke følger med pakkeseddel/faktura/ordrebekreftelse, så vil de be deg om å sende det til dem, og da vi de jo se den egentlige prisen.

elien sa for siden:

Tror jeg ba om pakkseddel ikke skulle legges oppi, akkurat det husker jeg ikke, å tror det stod gave på. Men verdi under 200.

Nå er det en stund siden jeg bestilte, men første gangen jeg bestilte så måtte jeg betale toll og tull.
Men det ble bare den ene gangen for etterpå forsto de på dialife, og ble ikke noe toll etterpå.

Turid42 sa for siden:

Men bare så det er helt klart: dette er faktisk å omgå loven. Det unndras mange penger som egentlig skulle gått til statskassen i dette landet, og slike postforsendelser står for en del av det. Opp til enhver, men hva er vitsen med å gjøre seg til kjeltring for småpenger?

Det var dagens moralpreken! :);)

Yonah sa for siden:

Kunne ikke vært mere enig. Hva er vitsen liksom?

millah sa for siden:

Jeg er faktisk enig, da bestiller jeg heller mindre om gangen, har jeg kommet fram til. Jeg tror jeg ble så satt ut av portoprisen fra dialife at jeg begynte å lure på hva jeg kunne gjøre. Det ble litt vel dyrt, nemlig. Ser at det fins norske nettbutikker med lignende produkter, og dessuten fins jo Iherb, som har rimeligere porto. Skal jeg ha større foresendelser, får jeg heller tolle! :)

elien sa for siden:

Då hadde jeg sjekket ut www.netrition.com/.
Ikke så billig frakt, men billige produkter.
Har bare gode erfaringer med de, kan anbefales

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.