< Tilbake til oversikten

Huff, opp 800 gram

Kristiane sa for siden:

Jeg er i uke to på ketolysekuren, og trenger noen råd nå siden vekten går feil vei:(
Jeg har bok, kosttilskudd og er nøye på å ikke overstige antall karbohydrater. Jeg spiser masse proteiner i form av kjøtt, fisk og nesten grønt til alle måltider, drikker minst 2 liter vann og farris daglig. Stixene har vist at jeg har vært i sammenhengende ketose nå ca 1 uke.

Det jeg kan tenke meg som kan være årsak er følgende:

• drikker en del pepsi max.... dette fordi dette er min lille "trøst" mens kroppen ennå higer etter karbohydrater. Kan dette forårsake vektoppgang?

• jeg spiser ganske mye mat, har ikke oppnådd å få nedsatt sultfølelse ennå. Jeg kan fint spise 1-2 forholdsvis store koteletter feks.

Noen som "ser" med engang hva jeg gjør galt? :confused:

Tusen takk for svar!!

Yonah sa for siden:

Du skal ikke spise mere proteiner enn normalt såvidt jeg har forstått. Du skal erstatte energien fra potene og pastaen med fett, fettet gjør deg mett og minsker søtsuget ( på meg iallefall;) ).
Og har du gått opp 800g siden i går eller siden du begynte? Vekta kan jo variere mye fra uke til uke og noen går opp ved eggløsning eller mensen.
Og ellers er det nok lurt å prøve å kutte ut pepsien og drikke vann. Vann renser kroppen.

Sånn i første omgang, høres det ut som om du ikke får i deg nok fett altså. Du orker ikke å spise mye om du får i deg nok fett, da ender du bare opp med å bli stappmett...

Kanskje du skulle skrive opp hva du spiser i løpet av en dag?

Og ellers, to uker er ikke lenge, noen kan stå stille i noen uker før vekta rører på seg, og man kan minske i størelse selv om vekta ikke rikker seg, sjekk med et målebånd!

Kristiane sa for siden:

Takk for svar :p

Joda jeg spiser mye fett, både i form av olje på salater, smør, fløte, rømme og fett gjennom kjøtt og fet fisk. Har lest meg fram til det samme som du skriver om fettets betydning :)
Ja siden du spør er de 800 gram på vekten blitt synlige på vekten idag. Jeg veier nok for ofte, men er ny i gamet- så bær over med meg. Jeg vil bare se at det går rett vei før jeg kan starte å veie feks en gang per
uke :)

Takk for motiverende ord, jeg kjente at jeg ble litt lettet her. Jeg får nok ta fram et målebånd :)

Mvh

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.