< Tilbake til oversikten

Veier dere maten?

Stilken sa for siden:

Veier dere maten? kjenner jeg er litt "ny" og vet liksom ikke helt hvor mange karbs jeg får i meg om dagen..

Gerd sa for siden:

Ja, veier maten.

Du har vel boka? Siden du går på kuren ;)

Masse tips der :ja:

Yonah sa for siden:

Dersom du ikke vet, så vei! Jeg veier ALLTID i begynnelsen og siden nå og da for å kontrollere meg selv. Det er veldig fort gjort å få i seg mere karber enn du tåler.

Fungirl sa for siden:

Har gått på ketolyse siden mai i fjor og veier pr i dag ALT som inneholder karbs :)

Stilken sa for siden:

jeg har boken, den er lest:D Kjøpt en digital matvekt i dag, så da begynner vi å veie i morgen

Stilken sa for siden:

Og jeg kom i ketose fra søndag til mandag:D

Bellabo sa for siden:

Hei :)

Ønsker deg lykke til med din Nedovertur :)

Jeg måtte i en periode veie maten til jeg lærte meg sånn ca. hvor mye jeg kunne spise. Men det varte bare en ukes tid.. nå er det mer eller mindere helt på gefylen, og det funker helt fint for meg :D
Vi er så forskjellige alle sammen, at du må nesten finne "din vei" på hva du skal gjøre :)

Lykke til :)

Løvetann sa for siden:

Takk til trådstarter og dere som svarte på spørsmålet, selv om det har vært oppe før! For meg ble det så inspirerende å bli minnet om at flere (kanskje de fleste?) av de som oppnår gode resultater på kuren, gjør det fordi de er nøyaktige og konsekvente.

Selv har jeg dessverre en tendens til å gradvis øke porsjonene og spise for mye av "tillatt" mat. Selv om jeg hele tiden er i ketose, går jeg ikke ned i vekt når jeg spiser for mye! :eek: Og i påsken har jeg lagt på meg … :mad:

Nå må det skje en skjerpings her! Har funnet ut av Jernia har tilbud på Soehnle husholdningsvekt fram til 9. mai (se kampanjeavisen deres).

Jeg vil begynne å veie maten så snart jeg får denne vekten i hus. Med nøyaktighet på 1 gram, må den vel være bra?

For å gjøre det lettvint går det vel an å sette f.eks. posen med mandelmel på vekten og så bare regne på differensen når jeg har tatt 2 ss mandelmel fra posen (i stedet for å legge det jeg bruker på vekten)?

Fungirl sa for siden:

Løvetann: Jeg setter alltid fløten og det som jeg ikke bruker hele pakken av på vekta og trekker fra de grammene jeg faktisk bruker, blir mindre søl for min del iallefall :)

Eg kommer garantert til å veie ALT helt til jeg er ferdigslanket og fortsette med det til eg iallefall har holdt vekta ett år, da først tror eg at eg har såpass kontroll at eg kan ta ting litt mer på sparket :)

Løvetann sa for siden:

Takk for tilbakemelding, Fungirl! Jeg har lenge strittet imot denne matveiingen, men nå er jeg motivert takket være dere på forumet her. Og når en kan spare sølet, er det lettere å gå i gang.

:goodluck: til alle sammen!

Fungirl sa for siden:

Bare hyggelig :)
Eg er faktisk avhengig av å veie maten, gir meg liksom en form for kontroll som føles godt :)

Camz sa for siden:

Jeg veide alt i starten men har slutte med det nå på de mest "vanlige" tingene. Skal jeg lage noe nytt med nye ingredienser måler jeg såklart :D

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.