< Tilbake til oversikten

Extra tyggis og drops, fyfy?

Bæremæ sa for siden:

på disse extra dropsene med sjokoladekjærne står det at 86 gram er sukkeralkoholer (av di 86,6 gramene som er), kan vel trygt spise dem da? eller er det noe jeg har glemt nå?:confused:

Alkazelters sa for siden:

Både Xylitol og Sorbitol gir en viss blodsukkerstigning, og at det derfor er en dårlig deal på ketogent kosthold.

safran sa for siden:

Men hvor mye får man egentlig i seg av en tyggis? Antageligvis forsvinnende lite.

trillian78 sa for siden:

Søtningsstoffet i de dropsene med sjokoladefyll er maltitol, sukralose, isomalt og acesulfam k. Maltitol og sukralose er ok, men hvordan det er med isomalt og acesulfam k vet jeg ikke... Noen andre som vet kanskje??

danish sa for siden:

Feil. Blodsukkernivå er uviktig på ketogent kosthold. Det viktigste er mengden insulin. F. eks. gir stivelse høyt blodsukker, men lavere insulinnivå enn f. eks. enkle sukkerarter. Insulinet stiger svakt ved inntak av xylitol/sorbitol. Så lite at det ikke er nevneverdig.

Acesulfam K trekker insulin like bra som druesukker. Så det kan være et problem, hvis de bruker mye acesulfam (som er usannsynelig). Jeg har ikke sett noe lignende om isomalt.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.