< Tilbake til oversikten

Noen lure tips til hvordan å øke mengden fett?

memento mori sa for siden:

tjohei alle sammen!
er ikke særlig overvektig, men begynner fra og med i morgen av på et lavkarbo opplegg for å forbedre helsa og forhåpentligvis miste 2-3 kilo samtidig. hovedårsaken til at jeg tester ut lavkarbo er fordi jeg har et svært høyt urinsyreinnhold i kroppen, noe som fører til at jeg svært lett får betente ledd. etter en god del research virker det åpenbart for meg at nøkkelen til en sunn kropp er å finne i et kosthold bestående av mye økologisk mat og animalsk fett. mine konklusjoner er i hovedsak basert på weston a. price sin forskning.

så hvordan i all verden kan jeg øke inntaket av fett så mye som mulig? og helst på en økologisk måte (dog ikke nødvendig).

jeg har forresten også tilgang på rå, økologisk melk rett fra kua. har omtrent 10 liter i uka, så det blir naturligvis en god del karbohydrater som jeg får i meg gjennom melk. hvor mye karbohydrater kan jeg få i meg dersom jeg går på lav karbo?

Chantelle sa for siden:

du har mange muligheter her:
*avokado med rømme og smeltet smør. bland med gaffel. litt salt og pepper

• fløteskvett i kaffe
  • eggeplommer(brukes til sauser, desserter, i smoothie etc)
  • fete oster, rømme, kremfløte etc
  • spis de fete delene på kjøttet. Feks flesk, gåsefett, innmat, pølser, pateer etc
    *lag feks cocosa-kjeks: smelt kokosolje, smør og sjokolade(mørk) Rør i hakkete mandler etc...la stå kaldt til de stivner i muffinsformer:p

Yonah sa for siden:

La den mjølka du får stå og skum av fløten og bruk den, da minsker du en del karber, de fleste her inne drikker ikke melk siden det er litt mange karber i den, men du som har melk rett fra kua kan jo bare la den stå kjølig en da og skumme av fløta, la den stå en dag til og ta mere fløte. Å,nammenam, slik fløte smaker ekstra godt!

Ellers som hun over sier, fete oster, kokosfett, smør ( jeg spiser smør på alt kjøtt istedenfor saus, lager bearnaise saus noen ganger ) osv. Jeg liker ikke fettet på kjøttet og må skjære det av, men da tilsetter jeg ekstra smør

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.