Hei! Er litt fortvilet nå fordi jeg legger litt på meg selv om jeg lever som jeg har gjort ei god stund nå. Veide 74, i dag var det 75.6. Ikke noen grunn til å bli hysterisk, men må stoppe det med en gang så det ikke blir mer. Det har ikke vært noen utskeielser i påska, er så fornøyd med det jeg spiser uansett. Ellers: jeg er 55 år, så det er lite hormoner ute og går, 179 høy, trener 3g i uka ellipse og styrke, tur 2-3 ganger i uka. trening er primært for hela si skyld, er benskjør + revmatiske tendenser. Føler absolutt ikke jeg spiser for mye, kjempesulten hver morgen, føler aldri at jeg er over mett!
Under ligger et eksempel på en helt vanlig dag for meg, Kan noen se litt på den og gi meg noen tips om det ligger noe her som kan gi vektøkning? For lite fett?? for mye protein?? Takk på forhånd!
Har du prøvd tilskudd som MCT-olje/cocosa? Det får opp fettandelen og øker angivelig forbrenningen. Dessuten kan vekten din midlertidig påvirkes av høyt saltinntak, siden salt binder vann.
Hvis du er sulten hele tiden, og våkner kjempesulten hver dag, får du i deg for lite mat. Særlig fett. Jeg gjetter på fett, selv om jeg ikke har sett hva du spiser. :)
Dette gir 25 gram karber (5,3%) 146 gram protein (28%) 156 g fett (66.7%) Ca. 2100 kalorier.
Jeg vet godt at jeg ikke skal henge meg opp i kalorier, men syns jo kanskje det skulle være mer enn nok med 2100?
Vil gjerne ha synspunkter på sammensetningen av dagsmenyen.
Spiser ikke kjøtt utenom kylling/kalkun.
Jeg ser du har endel melkeprodukter i menyen din. Jeg spiste omtrent som deg og gikk opp, men begynte å gå ned igjen da jeg kuttet ut alle melkeproteiner.
Ja er nokså avhengig av meieriprodukter, vet ikke hva jeg evt skulle erstatte det med?:D FORSLAG?
Fordelingen av karbo/fett/protein, hva syns dere om den??
25 gram karber (5%)
146 gram protein (28%)
156 g fett (66.7%)
[color=#000000][/color]
Sjekket at skaldemann har en fordeling på 5%karbo, 20% protein og 75% fett. Er det noen som klarer å følge det?
[color=#000000][/color]
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.