< Tilbake til oversikten

Karbohydrater OG kalorier?

scartz sa for siden:

Heisann! Jeg eksperimenterer litt med kostholdet mitt, og prøver å lage en egenkomponert kost som passer meg og det jeg liker. Men det er litt vanskelig :o

Jeg prøver å få i meg ca 100-150 g karbohydrater til dagen. Gjør ikke noe om jeg en dag spiser mindre. Bare det ikke blir mer enn 150 gram.. Samtidig har jeg prøvd å få i meg 1600 kalorier per dag (Har lært igjennom GR at 1600 kcal er passe for en kvinne på min vekt som ønsker å gå ned..)

Så spørsmålet: Når jeg spiser 100-150 g karbs per dag, trenger jeg å telle kalorier da? Og isåfall, hvor mye? For alt jeg vet trenger jeg MER energi siden jeg spiser en karbohydratredusert kost.. Men foreløbig holder jeg meg på 1600 kcal for å være "safe". Dette har jeg bare gjort i en uke, men det ser ut som at det gir vektreduksjon.

Og jeg antar at om selv om jeg klarer å holde meg innenfor 150 gram karbs per dag, så er det dumt om de kommer fra varer med høy GI? (baguette, lys ris osv..)

Hadde vært kjekt å hørt fra andre som spiser litt mer karbs! :) Har veldig lyst til å lese "bedre uten brød", hvor det anbefales 72 g karbs per dag..

scartz sa for siden:

Ingen som vet eller har erfaring.. ?

Perdita sa for siden:

Jeg tror nesten du må det da ja, effekten av et virkelig lavkarbo/ketogent kosthold er at kroppen regulerer metthet og sult selv, men med et såpass høyt karboinntak ville jeg ikke lenger stolt på den mekanismen.

scartz sa for siden:

Lurer på hvor mange karbs man får i seg på fedon kost...

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.