Hadde vært fint om noen kunne si hvilken lightbrus jeg bør drikke på lavkarbodiett. Har hørt at pepsi max og cola zero ikke er så bra for lavkarbere...? Går sprite zero og fanta free greit liksom?:) MÅ nemlig ha brus:P
Og hvorfor bør en helst ikke drikke kaffe på lavkarbo? Har jo alltid hørt at kaffe øker forbrenningen:S
Takker for svar:):)
Cola Zero har 0 karber, Fanta Free har 0,5 karber. Så da er kanskje Zero best? :høh: Jeg har ikke kikket på flere flasker, så jeg aner egentlig ikke. :o
Enkelte får økt søtsug av kunstige søtstoffer, derfor er det gjerne anbefalt å holde seg unna. Da slipper du den evige runddansen med å være fysen.
Jeg leste senest i går at koffein kan senke blodsukkeret og da vil det også være med på å opprettholde søtsug for noen. Tror det var i Spis deg slank uten sult, av Thor Foseid.
Jeg var forresten Cola zero addict, men kuttet tvert når jeg begynte på ketolyse-kuren. Jeg hadde ingen tro på at jeg skulle klare det, men etter at de første dagene med abstinenser var over så har det ikke vært noe problem. Jeg var skikkelig kvalm og hadde en dundrende hodepine, men det gikk over altså. Og nå er det ikke noe savn i det hele tatt. Jeg har smakt det ved noen anledninger (dåp, bursdag, spise ute), men det smaker faktisk ikke så godt lenger heller.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.