Sitter her å tenker litt, er livredd for å gå opp masse etter evt å ha klart å gå ned 7 kg på ketolysen. Så det jeg tenker på, er dte slik at man da lever på lavkarbo? noe som er planen min etter en streng ketolyse kur? kan man da unne seg et kakestykke i ny og ne, men tenke på hva man putter i seg ellers?
jeg klarer ikke helt skille mellom lavkarbo og Ketolyse jeg:o
Ketolyse er Lavkarbo, men lavkarbo er ikke nødvendigvis ketolyse. Lavkarbo er et generelt begrep for kosthold med mindre karbohydrater enn det som offisielt anbefales. Det er ikke så uvanlig å regne det for lavkarbo om du spiser 100 G Karbohydrater eller mindre i løpet av ett døgn.
Jeg vil sterkt anbefale deg å lese en bok om lavkarbokosthold... Dette kan være "Atkins for life" (atkins for livet), "Etter Slankekuren" (Andersen) , "Naturlig slank med kost i balanse" (Fedon). Det høres ut på meg som om du er ganske usikker generelt på hva du skal gjøre, og da er det dessverre ingen andre utveier enn å skaffe seg kunnskap. Les en av bøkene, det kommer sikkert til å komme flere bokanbefalinger fra andre medlemmer her. Jeg vil anbefale deg å holde deg på et lavkarbohydratkosthold etter at du er ferdig slanket. Det er faktisk utrolig deilig å leve på et "lavkarbo-vedlikeholdskosthold"!
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.