< Tilbake til oversikten

Hvis du skal anbefale en og kun en bok

Cho sa for siden:

.......................

Cho sa for siden:

....................

Anne sa for siden:

Det er jeg enig med deg i, Rufus...en fantastisk bok.

Akkurat nå vil jeg anbefale "Kjærlighet i kolerans tid" av Gabriel Garcia Marquez

Jeg har lest den for mange år siden og den har hengt ved meg som en god bok...og nå har jeg lest den i gjen og er enda mer fasinert.

En bok om kjærlighetens mange ansikter kanskje...i en litt annen tid en vår, men det er så almengyldige ting, er en tidløsbok. :ja: Et herlig språk og nydelige "bilder" av så mye.

Til dere som vil lese den....Kos dere!

Veggpryd sa for siden:

"Hundre års ensomhet" av Gabriel Garcia Marques ville vært anbefalingen fra meg. :)

Cherie sa for siden:

Hulebjørnens klan, av Jean M. Auel. Dette var boken som åpnet meg opp for bøkenes fantastiske verden, og jeg gikk fra å være lese-hater til lese-hest på en-to-tre.. (Er også morsomt å få med seg kostholdet de hadde i steinalderen..)

Ciss sa for siden:

"Fluenes herre" av William Golding. Skremmende og tankevekkende om hvordan mennesket reagerer og opptrer når samfunnets vanlige normer settes til side.

Zelena sa for siden:

"Ida's dans" av Gunhild Crownell (litt usikker på om etternavnet er riktig...)
Datteren hennes fikk leukemi, og i boka skriver hun om hennes kamp mot kreften.... Utrolig sterk historie. Anbefales virkelig!!

Venus sa for siden:

Disse har jeg faktisk nettopp kjøpt inn! har lest dem på biblioteket
for mange år siden, men ville ha dem i bokhyllen til å lese påny!

Har prøblemer med å anbefale bare en bok, har lest mange gode,
både morsomme og triste, eller lærerike på annet vis.

Men en ting jeg husker godt er jo både seien om Isfolket og Lysets rike.
Dette er jo en serie så det teller ikke.

Da nevner jeg en bok jeg har lest flere ganger,
Den usynlige mann, av Harry Saint,
Har blitt laget film om den, men jeg likte boken best :ja:

Nannah sa for siden:

Ååhh det er inmari vanskelig!!

Men jeg bestemmer meg for min mest leste jeg da..
Trygve Gulbrandsens eneste og myteomspundene bok (triologi ) "Bakom synger skogene" Slektsromanen om folket på Bjørndal holder aldrig opp å facinere meg.
Jeg forsvinner inn i de bøkene
og dukker ikke opp igjen i nåtid før jeg har lest ale tre:love:

Perdita sa for siden:

Veronika vil dö, denne boken forandret livet mitt for alltid, og jeg bestemte meg for å ta kontrollen og leve i steden for å finne alle feilene med meg selv og alt jeg gjorde. Det var helt vannvittig hvor mye den boken hjalp meg.

sakko sa for siden:

Hun heter Gunnhild Corwin. Denne boken syntes jeg også er helt fantastisk:)

meksiko sa for siden:

dette varbar så kult å lage en slik side.Er en lesehest,så her var d mange boktips.
Min favoritt er mange,men den aller beste jeg har lest den siste tiden,er Suaads reise av Tormod Strand.en sterk bok om kjønnslemlestelse..verdt å lese.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.