< Tilbake til oversikten

Champagne

Stilken sa for siden:

Jess, et "rart" spm på vei

Er innvitert på Champagne fest, og der skal det serveres Moet.

Kan jo drikke litt tørr hvitvin på kuren, og litt rødvin, Moet champagne er ikke søt, kan jeg drikke den da?

Noen som vet?

Hvilken hvitvin velger dere når dere vet skal kose dere meg et glass?

:rolleyes:

Kitt sa for siden:

Titt i linkene nederst på siden her, du.;)

Stilken sa for siden:

Ehhhh:o hvilken link?

Stilken sa for siden:

Fant den

takk:D

Kitt sa for siden:

Dersom du titter helt nederst på siden står det Liknende tråder.

Det er også skrevet en masse om vin og karber her inne, så du kan nok søke opp en del om du gidder!

Stilken sa for siden:

Jeg er litt ny på forum:o så ikke helt fått dreisen på søking her og der:rolleyes: har ingenting med å ikke gidde å gjør;)

Kitt sa for siden:

Var ikke sånn ment, altså!:klem:
Det er ikke lett å buke den søke- funksjonen. Det kommer opp så himla mye at det ikke er lett å finne frem til det man leter etter. Kan lønne seg å bruke avansert søk!klok av skade

Photobscura sa for siden:

Jeg drikker lite hvitvin/musserende/champis, men denne er ganske så søt. Nesten 13 gram restsukker. Jeg ville ha holdt meg unna, eventuelt tatt ett glass.
Det finnes tørre/halvtørre hvitviner som er helt nede i 1-2 gram restsukker.
Den har også 12% alkohol, og de boblene har jo sin effekt :p
Om du ikke har vært i ketose lenge, og frister mer enn et glass eller to, så kan jeg nesten love at du kan bli litt artig ;)

Stilken sa for siden:

Noen som har noen tips om en vin med LITE karbs da?:p

Pondus31 sa for siden:

Ja - hvilke viner er gode og har lite karbohydrater?

Photobscura sa for siden:

Smaken er som baken, men sjekk på vinmonopolets nettsider, der står det som regel listet opp restsukkerinnhold. Jeg prøver å ha en fingerregel om å ikke overskride 5 gr/l.

Ellers er det mange mange tips her på forumet.
Sjekk her, her og her!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.