Hei, da var det påske ja... Jeg hadde bursdag og hadde planlagt å sprekke denne ene dagen, da jeg ELSKER kolibriegg, hehe. Denne ene dagen med sprekk har nå blitt til 3 dager med FLERE kolibriegg, sjokolade i ENORME mengder, potetgull, nugatti osv... Oida. Søtsuget bare eksploderte da jeg først fikk smaken på det! ÅÅÅÅÅÅhhh, blir så sur på meg selv!!! Hvorfor gjør jeg det!?!? Jeg hadde vært så flink, og manglet bare 1 kilo på å nå målet mitt. Veide meg i dag morges, og gått opp 2,5 kg... DET kan da ikke stemme, må være noe med tarminnhold/væskebalanse her?!
Jeg har opprettholdt treningsrutinen min på tross av fråtsingen, gått lange turer, trent styrke og drukket masse vann. Det må da telle noe det også, vel? (Hehe, klamrer meg desperat til håpet.)
Kan noen værsåsnill si at de kiloene på vekta er noe annet enn fett?! :o
Og hvordan kan jeg enklest mulig få overflødig væske ut av kroppen igjen? Jeg skal i bryllup om 2 uker og NEKTER å ha ødelagt all jobben jeg har lagt ned i dette de siste månedene....
De kiloene er garantert bare vann, man går ikke opp 2.5kg fett på 3 dager, det går ikke.
Og ja, har man først sprukket, da er det lett å bare spise mere og mere fordi blodsukkeret er helt på utur.
Da deg noen dager med kun litt salat, kjøtt og masse fett og spis deg mett hele tiden. Da vil nok søtsuget forsvinne rimelig fort. Så lenge du er mett på fett, så vil ofte søtsuget holde seg borte fordi blodsukkeret holder seg stabilt.
Tror nok det bare er vann ja.....de renner nok av deg i løpet av kort tid skal du se.....
Jeg hadde også en sprekk i påsken - jeg spiste Lasagne her på lørdag. Gud så godt det var! Min første lasagne på 6 mnd.... Erstattet melken med fløte og da ble den bare enda bedre.
Datt ut av ketose så nå er jeg spent på hvor lang tid det tar å "dette inn" igjen...
Imorgen begynner det vanlige livet igjen med jobb, regelmessige måltider og ikke minst åpent treningssenter, og da håper og tror jeg rutinene faller på plass igjen.
Skal prøve å mane fram denne ekle følelsen jeg har nå, neste gang jeg føler behov for å sprekke! Definitivt ikke verdt det!
Hehe, kjenner meg igjen her :p Har hatt plamlagt smell en gang og et par "utekvelder" hvor jeg ufrivillig har detti ut av ketosen. Men det er ikke noe annet å gjøre enn å bite tenna samen å gå på med tjoret mot nok en gang :D:D
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.