< Tilbake til oversikten

Noen som kan forberede meg på ED?

scartz sa for siden:

Har time med legen i slutten av april, og hun var litt gira på å hive meg på eurodiet.. Jeg er både gira og gruer meg! Pulvermat er ikke noe jeg er 100% positiv til , men legen frista meg litt med pangstart på kiloene da :p

Er det noen her som kan dele litt erfaring med meg? Gjerne om fase 1 og 2? Hvordan dere opplevde det? Var dere sultne, sprakk dere, vekttap osv osv. Både positive og negative ting! Virket som at legen min var kjempekoselig å greier, men kjekt å hørre fra dere som har vært igjennom dette!

Hva skal jeg forvente meg?

Solange sa for siden:

Les igjennom trådene her, så finner du mange svar! Min erfaring er at du ikke går sulten på denne kuren, etter de første 3-4 dagene. Mange av produktene smaker søtt, og vil dekke et evnt. behov for søtsaker. Vekttapet er meget bra, iallefall i begynnelsen, og hvis du er flink til å følge dietten. Sprekker gjør vel de fleste innimellom, men for meg har det ikke hatt alt for store konsekvenser. Du som har gått på ketolyse vil sikkert greie å "sprekke med stil"- dvs. at du da velger fett istedet for karber. da blir ikke konsekvensene så store. Den største forskjellen fra ketolyse er at du spiser lavfett og at det er tatt hensyn til kalorimengden i dagsrasjonene. Da går man fortere ned. Raske resultater i begynnelsen gir god motivasjon! Man skal ikke gå på denne kuren resten av livet, heller.

scartz sa for siden:

Takk takk! Ja har lest en del, og fått mye mer informasjon. Men det som skremmer meg mest er om jeg klarer å opprettholde det i ettertid...

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.