< Tilbake til oversikten

Kan man dette ut av ketose av maltitol?

tattoogl sa for siden:

Hei.

Jeg lurer på om man kan dette ut av ketose av maltitol?? Jeg hadde en sprekk på sist søndag hvor jeg spiste kaker (barnedåp) og falt selvfølgelig ut av ketose.
Men fra mandag morgen har jeg vært streng og holdt meg til de karboene jeg kan, men har spist en atkins sjokolade + noe godis fra sukkerfritt.
Jeg mener selv at stixen har vært litt rosa et par ganger de siste 2 døgn, men nå 2 timer etter 10 stk bringbærtopper fra sukkerfritt er den hudfarget igjen..

Men da jeg var i ketose sist- ble stixen lilla med en gang, nå må jeg vente en god stund til jeg ser at det har blitt litt rosa...
Kanskje jeg ikke har kommet i ketose ennå etter søndag??
Er torsdag i dag!!

Hjelp en eller annen!!!

Yonah sa for siden:

Eh, du er vel i ketose uansett når stixen gir utslag? Nå vet ikke jeg hva slags du har, men jeg har den fra apoteket, keto diabur eller noe slikt, og den er hvit om man ikke er i ketose, og blir alt mellom hudfarget/rosa til mørk lilla om man er i ketose.
Ellers mener jeg å ha lest her noen steder at noen har ikke fått utslag på stixen etter å ha spist søtstoffer.
Jeg får svakere resultat om jeg drikker masse etter maten og frem til testen, altså, kanskje 1-1 1/2 liter på to timer, den slår ut, men blir da bare rosa og ikke lilla.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.