< Tilbake til oversikten

South beach, ketolyse og fiber-spørsmål

SouthBeachFølger sa for siden:

Har bare noen spørsmål jeg har lurt litt på og håper noen kan svare meg:):

1: Hvis man har lyst å gå ned mest mulig i vekt, er det lurest å velge ketolyse fremfor south beach siden ketolysekuren er strengere enn s b?
2: Når man er en lavkarber, kan man spise så mye kruskakli man vil, siden det inneholder mer fiber enn karbohydrater?
3: Har lest her et sted at granatepler inneholder mer fiber enn karbohydrater og lurer dermed på hvorfor man ikke kan spise frukt som dette på lavkarbodietter?

saxpia sa for siden:

Skulle gjerne hatt svar på spørsmål nr 2 og 3 her. Noen som vet?

nalana sa for siden:

Må visst skrive litt på utsiden av quoten for å få sendt meldingen. :ja:

Yonah sa for siden:

south beach har jeg null peil på.

Men;

1. De aller fleste av oss kan ikke spise kli daglig da det stopper vektnedgangen. Hjelper ikke at det igrunn er karbofritt.

2. Granateple innholder vel fruktose som all annen frukt og de vil stoppe vektnedgangen og gi deg ustabilt blodsukker, som igjen vil sendte deg på rundgang rundt om i kjøkkenet på leting etter noe knask... Granateple inneholder forøvrig 7.8karber pr 100g, det er MYE det.
    Du skal IKKE trekke fra fibrene, de er allerede trukket fra!

Areola sa for siden:

I norske varer er fiberet allerede trukket fra det totale antallet karber, så du kan ikke trekke fra fiber. Men kruskakli har en lav egenvekt, så sålenge du ikke føler at det stopper nedgangen kan du ha litt av det i feks brød.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.