< Tilbake til oversikten

Sjokolade

cillesnuppa sa for siden:

100 gram smør smeltes
200 gram sjokolade (70% eller 85%) brekkes i biter og smeltes i smøret
1,5 dl fløte røres inn
Evt nøtter

Avkjøl

Kle bunnen i 2 brødformer med aluminiumsfolie eller plastfolie. Fordel røre i de to formene. Du kan velge om du vil ha nøtter i, f eks mandler i en og valnøtter i den andre. Uten nøtter er det ca 12gram karbohydrater per 100 gram - hvis du bruker 70%. Jeg er usikker på karbeinnholdet i 85%.

Oppbevares i kjøleskapet. NB: Pga fløten blir sjokoladen litt myk. Kan også serveres som dessert, med krem til.

sirimor sa for siden:

Oi, uffda (sikle)....at jeg skulle snuble over denne også...:o

fagremøy79 sa for siden:

høres kjempe godt ut:sikle:vet hva som skal lages her i morgen:rolleyes:

fagremøy79 sa for siden:

ja nå har jeg laeget sjololaden og den står nå til avkjøling i kjøleskapet.:rolleyes:
smakte på røren og den var FANTASTISK god:sikle:
men fikk litt over14 karber pr 100 gram på 70 % sjololade:forvirret

cillesnuppa sa for siden:

kjære fagremøy, jeg har brukt hoderegning... Kan muligens ha noe å si for utfallet av utregningen. Ellers spørs det også på hvilken sjoko man bruker, de ulike 70% sjokoladene har variasjon i karbeinnholdet. Sjokoladen er god kald, men den er ekstremt god når den har stått ute og smeltet en stund - da må den spises med gaffel, og smelter i munnen...

fagremøy79 sa for siden:

he he ja kkjenner til hvordan det kan være med hoderegning:rolleyes: takk gud for kalkulatoren:stortsmil
ja det hadde jeg ikke tenkt på at det kanskje kan være forskjell rødme
:o
har nå trykt i meg mere enn jeg bør for den var kjempe yummy:sikle:

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.