< Tilbake til oversikten

Er det lov?

NinaOp sa for siden:

Teit spørsmål egentlig, men trenger rettferdiggjøring av valget mitt for påsken..Har egentlig bestemt meg for en liten pause fra Ketolyse nå i påsken, kommer ikke til å gå bananas med karbene, men unne meg litt ekstra disse dagene i form av litt godis og iallefall frukt. Jeg forstår jo at vekttap osv vil stagnerere, men har vært knallflink siden begynnelsen av februar, så i underkant av en uke med litt små utskeielser satser jeg på at jeg tåler.. Starter opp med Ketolyse tirsdag over påske igjen, og tar disse dagene litt "lettvint" og håper på det beste. Jeg bør vel også kutte litt ned på fett hvis jeg øker litt på karbene denne uken, hvis ikke vil jeg vel gjøre vondt verre?

Kitt sa for siden:

Ta deg en veloverveid ketolyse- pause om du ønsker. Spis så lavkarbo du klarer og kutt ned på fettet så lenge.
Så er det "bare" å hive seg på igjen etter påske!

Jeg skal ha en veloverveid sprekk påskeaften, før jeg setter i gang med 3 måneder ketolyse igjen!;)

Torkil sa for siden:

Hei
En planlagt, moderat sprekk er ikke alltid et onde:D. De som sliter med stagnerende vekttap kan oppleve at det faktisk setter gang i vekttapet når man igjen går på kur.
Så bare nyt påsken -med måte- de som skeier vildt ut vil oppleve en del ubehag, oppblåsthet, uvelfølelse, slapphet og svimmelhet , og kan på den måte få en slags "vaksinasjon" mot vilde utskeielser på et senere tidspunkt.

Vennlig Hilsen og god Påske
Torkil :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.