< Tilbake til oversikten

Lavkarbo når man reiser mye

Mariposa sa for siden:

Jeg har en jobb der jeg er mye ute og farter, og da snakker jeg ikke bare om nærmiljøet, men i hele Norge og verden ellers. Er veldig fornøyd med jobben min,:D men det dukker selvsagt opp noen problemer når man er slik på farta hele tida, og trenger mat.. Hva spiser man da? :confused:
Til nå i Norge har jeg kjøpt noe frukt, eller sånne små Wasa knekkebrød-pakker. Men om jeg nå skal begynne med ketolyse må jeg jo kutte ut dette. Hva spiser jeg da? Er ikke bare bare å finne noe som er lav-karbo på farta i foreksempel Tyskland eller Kina heller akkurat. Noen som har noen tips?:veitikke:

Gracella sa for siden:

Når jeg er på reisefot, ville jeg ha hatt Atkinsbarer eller Fedonbarer (mer karber, men, men) i veska. Kanskje en avokado hvis du liker det? Babybel eller ferdig skivet ost av forskjellige typer er også ok.
Har du tid og anledning, så ta med deg tomater, agurk, stangselleri osv i en boks.

screwball sa for siden:

Frokost på hoteller er jo konge. Egg & Bacon galore.
Ta med deg noen hardkokte egg derfra til niste/mellommåltid. Kjøttpålegg etc kan du også.

Ellers så kan man få restauranter til å bytte ut det man vil med lavkarboalternativer - som regel er det tilbehøret man må endre på, og kanskje sausen (kan be om kryddersmør istedet for saus).

energibunten sa for siden:

krisemat er nøtter, det får du overalt

achillea sa for siden:

Min erfaring med reise og lavkarbo er variert, siden jeg bor på hotell og ikke ar muligheter til å lage maten selv.

Norge går kjempegreit. Utrolig mye å velge i til frokost på hotellene, lunsj spiser jeg hos kunder og der er det som oftest salat å velge i. Mellommåltider - nøtter, babybel-ost, Atkinsbar og cherrytomater.
På resturanter er det lett å få en blandet salat eller ekstra grønsaker på siden fremfor potetvarianter. Jeg har ikke brydd meg om sausen siden det er små mengder en får med allikevel.

I Frankrike slett jeg veldig med maten. Frokosten på hotellene jeg har vært er en vits, men overlevde på eggerøre og bacon. Lunsj gikk forsåvidt greit siden vi gikk ut å spise. Fikk som oftest tak i en salat. Mye creperier i området vi var i. Middag lurte en til på et vis, men det var ikke lett å leve lavkarbo, selv om en prøvde.

USA kan og være en prøvelse, når en skal spise alle måltidene ute/ på hotellet. Frokost på hotellene er en vits. Jeg endte opp med å spise en bolle med frukt eller en blåbær-bagle på jobb. Igjen mye salat til lunsj i jobbkantinen og be om å få salat som siderett til kjøtt/fisk. Jeg var i Texas, men det kan være anderledes andre steder. Min rednignsmat den gangen, var før lavkarbo, ble subway, siden en kunne kontrollere hva som ble lagt på. Siden mange av hotellene ikke har kjøleskap på rommene er det begrenset hva en klarer å oppbevare over tid.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.