< Tilbake til oversikten

"Brødskiver"

cillesnuppa sa for siden:

1 stort eller 2 små egg vispes sammen
500 gram ost (ca) blandes inn i egga - bruk ost du liker; norvegia, port salut, ridderost ol (fast og halvfast ost)

Bruk en skje til å legge ut på bakepapir. Formes gjerne runde, tenk at det skal være plass til pålegg på. Krydre med favorittkrydderet ditt hvis du vil ha ekstra smak.

Stekes midt i ovnen på 225 grader i ca 20 minutter. Legges rett over på rist for at de ikke skal bli for myke.

Smaker godt alene, med smør eller med kjøttpålegg.

Oppbevares i plast i kjøleskapet, holder seg i mange dager.

Glemte å skrive at det skal være revet ost! :o

Momse sa for siden:

Naaam...Dette høres så godt ut at det må prøves :) Frokost i morgen kanskje?!

quebec sa for siden:

ET Halvt kilo ost, for real?

synes det var møye. :)

Jeg bruker mye ost for å lage mange, og for at det ikke skal smake omelett:)

meksiko sa for siden:

dette skal prøves,tusen takk.:)

julianne sa for siden:

Har akkurat spist disse til både frokost og lunsj med hanburgerrygg på...og de er heeelt nydelige....Oppbevarte de forøvrig i matpapir i boks frem til lunsj, og de er like sprøe...(kjøttpålegget for seg selv....)
Jeg hadde litt cayennepepper i røra også forøvrig, og 1 stort egg, men kun 250 gram ost...pluss salt og pepper da...og stekte de på 250 grader i ca 12 min.. de hadde vært grillkull med 20 minutter for å si det sånn...
Men som sagt...heeelt nydelige:)

MoccaMaster sa for siden:

Disse var knall.. Jeg raspet litt over 400gram ost, brukte 3 små egg, en del cayenne, litt pepper og ... Stekte de i ca 15 min i min komfyr..

Har med meg et par på jobb nå i natt. Med en halv stekt kyllingfilet på og tomat... Smaker himmelsk!!

Så morsomt! Hadde nesten glemt disse, jeg. Skal jammen lage disse igjen!

Carisma sa for siden:

Hmm, egentlig bare en avansert versjon av ostechips, men det høres spennende ut :ja:

Lene:) sa for siden:

Kjempe godt:) Har blitt helt avhengige av disse:)

Clavicula sa for siden:

Disse laget jeg i kveld, mitt aller første forsøk på å lage lavkarbomat. Kjempegodt, og et flott alternativ til brødskiver! Brødet er det jeg kommer til å savne mest (jeg er altfor svak for gjærbakst.... :rolleyes:), men med disse overlever jeg kanskje likevel :goodluck:

Carillia sa for siden:

Disse kom akkurat ut av ovnen, absolutt ikke dumt! Jeg laget de av en ridderost, to medium egg, en dasj parmesam og litt salt og urter. Kunne nok gått for mer/sterkere krydder, men det er vel greit med noe forholdsvis nøytralt også. Tipper de er skikkelig gode med skinke og avocado på! NAM!

e84 sa for siden:

disse var knallgode og så enkle å lage :)
takk for oppskrift ;)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.