< Tilbake til oversikten

Svinestrimler med kremet sopp/løksaus og gratinert brokkoli

Addict sa for siden:

Åh dette er så GODT!! Er sikker på at man kan bruke sausen til kylling eller andre typer kjøtt og. Jeg har laget det med koteletter også og sambo slikker tallerkenen ;) fnis!

2 pers

2 rødløker (kan bruke vanlig og)
ca 10 champingjonger, store
1 boks Creme Fraiche
Soyasaus
pepper
chilipulver evt fersk chili av ønsket mengde
salt
1 pakke strimlet svinekjøtt/skinkebiff
1 fersk brokkoli
smør til steking

"Saus"

Skjær løk i veldig tynne båter og champingjongene i ønsket størrelse. Stek i stekepanne i smør. Krydre med ønsket mengde krydder. Ha i Creme Fraiche og la det koke litt før du tar oppi kanskje litt over en spiseskje soyasaus. Kommer an på hvor glad du er i smaken. Jeg kan fin bruke 2 :D Ha evt oppi hakket chili.

Om det blir liten plass i panna så pleier jeg å steke i to omganger og legge det i en kasserolle med lokk og på svak varme mens jeg lager dose nr 2. Hvis du bruker samme stekepanne til kjøttet så pleier jeg å legge alt i en kasserolle uansett slik at det holder seg varmt :)

Svinestrimlene
Stek svinestrimlene/svinebiffen på middels høy varme og krydre med salt og pepper etter eget ønske. Det var det :D

Brokkoli

Legg brokkoliene i en ildfast form, jeg bruker gjerne en brødform. Smør den, hvis ikke brenner osten seg fast! Strø ønsket mengde ost over og sett i ovnen til osten er blitt gyllen og sprø.

En rask og kjeeempegod rett jeg aaaldri blir lei av :D Håper på feedback og legg gjerne til din egen vri :D

Skautrollet sa for siden:

Nyyydelig!

Min lille vri er litt fersk ingefær i stedetfor chili ;)
(pingle når det gjelder chili)

Addict sa for siden:

Åh, ja! Det hadde jeg ikke tenkt på! Hørtes mye bedre ut, kjempegodt med soyasaus ;) nam nam! Skal prøve tipset ditt! Takk takk :D

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.