Addict sa for siden:
Åh dette er så GODT!! Er sikker på at man kan bruke sausen til kylling eller andre typer kjøtt og. Jeg har laget det med koteletter også og sambo slikker tallerkenen ;) fnis!
2 pers
2 rødløker (kan bruke vanlig og)
ca 10 champingjonger, store
1 boks Creme Fraiche
Soyasaus
pepper
chilipulver evt fersk chili av ønsket mengde
salt
1 pakke strimlet svinekjøtt/skinkebiff
1 fersk brokkoli
smør til steking
"Saus"
Skjær løk i veldig tynne båter og champingjongene i ønsket størrelse. Stek i stekepanne i smør. Krydre med ønsket mengde krydder. Ha i Creme Fraiche og la det koke litt før du tar oppi kanskje litt over en spiseskje soyasaus. Kommer an på hvor glad du er i smaken. Jeg kan fin bruke 2 :D Ha evt oppi hakket chili.
Om det blir liten plass i panna så pleier jeg å steke i to omganger og legge det i en kasserolle med lokk og på svak varme mens jeg lager dose nr 2. Hvis du bruker samme stekepanne til kjøttet så pleier jeg å legge alt i en kasserolle uansett slik at det holder seg varmt :)
Svinestrimlene
Stek svinestrimlene/svinebiffen på middels høy varme og krydre med salt og pepper etter eget ønske. Det var det :D
Brokkoli
Legg brokkoliene i en ildfast form, jeg bruker gjerne en brødform. Smør den, hvis ikke brenner osten seg fast! Strø ønsket mengde ost over og sett i ovnen til osten er blitt gyllen og sprø.
En rask og kjeeempegod rett jeg aaaldri blir lei av :D Håper på feedback og legg gjerne til din egen vri :D