< Tilbake til oversikten

Vannkopper

Superleila sa for siden:

Noen av dere med barn som har hatt det? Tror junior har fått det nå, han er bare 11 mnd så hardt får han det nok uansett ikke.. Men han har feber og fått noen røde prikker, en av de har blitt veskefylt.. fetteren hans har mest sannsynlig hatt det siden fredag og var her på lørdag, dem har ikke funnet ut at han har det før nå da vettu... det er fordi han har hatt mye utslett før og derfor dem ikke har reagert på det!
Jeg har heldigvis hatt det selv, men tror ratt ikke gubben har hatt det, så håper han slipper nå i påsken.. :rolleyes:

Kitt sa for siden:

De får det i hvert fall meget lett i den alderen. Har faktisk tenkt på å få sjekket snuppa, om hun har hatt det. Var ikke mer enn noen få prikker.

Verre blir det nok for gubben din.:eek::eek::eek:
Nabodamen fikk det da sønnen hennes hadde det. Jeg er sykepleier, men har sjelden sett et såååååå sykt menneske. :eek:
Skyhøy feber, vannkopper over alt, inni tissen, i ørene, mellom fingrene, i nesa.........
Og som det klødde, hun holdt på å bli gal. Var skikkelig dårlig i 14 dager!

Får gubben din det, gi han reisesyktabletter som demper kløen, eller be legen om allergimedisiner. Det er det eneste som hjelper!

Får håpe den lille får det, og den store ikke!:p

Superleila sa for siden:

Har fått sjekket opp med svigermor og gubben har hatt vannkopper :) Og junior har ikke fått mer prikker, men skal ringe helsestajonen i dag å få det sjekket opp hvertfall! Håper egentlig at han har det nå for er ikke mer enn et par uker til han skal i barnehage og da er det greit at han har hatt det også er vi ferdig med det :)

Kitt sa for siden:

Det er best å ha barnesykdommene når man er barn, ja!:D
Og alt man kan bli ferdig med før barnehagestart er jo fint!:)

ixi sa for siden:

Mini hadde det da hun var 2,5. Det var ikke en behagelig opplevelse, men hun kom seg igjennom det med hvitvask. Så vidt jeg vet har hun bare ett arr, og det er på magen. Jeg satte plaster på dem i ansiktet for sikkerhets skyld, og det hjalp jo sånn sett. :p Både faren hennes og jeg hadde det da vi var små, heldigvis.

Superleila sa for siden:

Vi har vært hos legen i dag og fått bekreftet at det er vannkopper... han virker frisk å rask ellers i dag og det ser ikke ut til at han klør noe som helst! Så legen sa at dette kom til å skli fort over, de første prikkene har nå blitt skorper, så da går det unna! :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.