Har fått fri fra jobb (jippi) i slutten av april for å ta en storbyferie. Leser og leser om den ene storbyen etter den andre. Alle vel verdt å besøke tror jeg. Amsterdam, Barcelona og Paris er utelukket. Har nesten "landet" på Glasgow, er det noen her som har vært der? I så fall, ville du anbefalt byen for et par middelaldrende damer? Den ene er VELDIG glad i å shoppe. Tror ikke hun kan få nok av butikker, gjerne billige. Ingen av oss drikker noe særlig alkohol, så det trenger vi ikke tenke på.
Noen som har noen tips å komme med? Eller noen som vil fraråde byen, og ha tips til andre steder med handlegater:confused: (Gjerne et sted hvor de har litt store klær, sier min veninne)..
Heisann,
Var i Glasgow med venninner for 4-5 år siden like før jul. Fikk handlet mange av julegavene hvertfall :D
Handlemulighetene var mange og i alle prisklasser.
Men jeg handlet lite til meg selv siden jeg ikke fant butikker med store størrelser. Ville ikke belemre mine tynne venninner med å lete etter big size butikker.....
Har også vært i Dublin og likte kanskje den byen bedre. Men det kan ha mye å si at jeg dro på kjærestetur med min mann til Dublin...
Dublin hadde også mange shoppingmuligheter, men med gubben på slep var det ikke bare shopping på programmet.
HER er link til et av Europas største shoppingsenter, DUNDRUM! Ligger litt utenfor Dublin, ca 10-15 min med Luasen (trikken). Det er stoooooort! Vi har vært der flere ganger, men har fremdeles ikke klart å gape over hele senteret :p Dessuten skal det finnes et megastort shoppingsenter lengere ut av byen. Det kalles Liffey Valley Shopping Center Vi har ikke vært der, men det skal være megastort der også! :D
Tusen takk til dere alle!
Tror det blir Glasgow jeg :) De sentrene frister nok når jeg forteller om de... Tar gjerne mot flere tips.
Kanskje noen har tips til hotell også?
Glasgow kan virkelig anbefales. Utrolig bra shopping, masse butikker og folket er generelt svært så trivelige. Sjansen er stor for dårlig vær, så da kan shopping-senteret Silverburn, ca 10 minutters taxi-tur fra sentrum, være et annerledes alternativ. De har forøvrig også Yo Sushi, grunn nok til å hoppe i taxi spør du meg :-)
God tur!
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.