< Tilbake til oversikten

Tilbehør til kyllingvinger?

Elanessë sa for siden:

Jeg trenger sårt noen tips til hva jeg skal spise som tilbehør når jeg har et lass kyllingvinger foran meg til middag. Har pleid å ha Dole-salat av og til, men er så lei nå og syns det blir for "tørt" :rolleyes:

Takker for tips!

isabella sa for siden:

Liker du hvitløk, kan du lage aioli. Bruke det som dip. Spe på med noen oliven. Da får du fett prosenten opp. Blir mer tapas preg men godt er det lell.

Elanessë sa for siden:

Hmm... ja en sort dip kunne jeg brukt ja (liker ikke oliven da). Men føler kanskje ikke at det er så mye mat i dip.

isabella sa for siden:

Nei, det er ikke det. Tzatziki (vet ikke om det er rett skrevet) er det kanskje litt mer mat i enn aioli.

Eller du kan ta litt forskjellige grønnsaker (etter hva du liker)dele dem opp, legge i ildfast form, helle på olje (olivenolje bruker jeg) og sette dem i stekeovnen. Hvor lenge henger sammen med hvor gjennomstekte du vil ha dem. Lag en stor porsjon så har du til neste dag. Eller bruk wok.

Gerd sa for siden:

Blomkål/brokkolimos....
Jukseris og bearnesaus...
Stekte grønnsaker...

:sikle:

luringen sa for siden:

wokede grønnsaker
jukseris og saus/dip..

Veggpryd sa for siden:

Rømmedip med krydder etter eget ønske. :)

Kitt sa for siden:

:sikle::sikle::sikle:

scartz sa for siden:

coleslaw :sikle:

Hedda:) sa for siden:

Vi pleier å spise grønnsaker og dip ved siden av kyllingvingene. :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.