Hei!
Når spiser dere det siste måltidet? Har jo alltid hørt at når man slanker seg, skal man helst ikke spise noe etter kl 1800... eller noe i den duren. Gjelder det for oss også eller? HVa er deres erfaringer?
Jeg spiser alltid om kvelden, en time eller to før jeg legger meg. Eller 3-4 timer etter middag.
Jeg har ikke hørt annet enn at man kan spise på kvelden når man slanker seg.
Jeg spiser om kvelden jeg å, noen ganger blir middagen så sen som ni også... Og det kan man ikke på andre dietter, sor da er det vel etter kl 18.. Men tror at om man spiser godt til middag på ettermiddagene i ketosen så holder man til morgenen etter, i hvertfall om man får i seg nok fett. Merker at jeg holder lenge på denne maten så lenge fettinntaket er bra :)
Jeg har også hørt at den "etter 1800-regelen" ikke gjelder for oss.
Jeg spiser somregel middag kl. 1730-1800 og blir gjerne litt småsulten/fysen kl. 2100. Da spiser jeg litt ost eller et hardkokt egg eller noe. Ikke så mye, bare litt så jeg stagger sulten, og ikke trigger "har lyyyst på noe"...
Oprah sa man skal spise 2 timer før man skal legge seg! :p Jeg tror ikke du trenger å ta veldig mye hensyn til det, men jeg tror kroppen har bra av et LETT måltid (altså ikke spis deg stappfull) før du legger deg! Forbrenningen blir jo lavere når man sover, men husker jeg rett så gjelder ikke dette ketolyse...
Jeg spiser siste måltid ca. kl. 21. Det er et lett måltid; ofte youghurt med litt cottage cheese og nøtter + kanel. Har tenkt at det er bra å spise ofte for å holde forbrenningen ved like. Spiser 5 - 6 måltider/mellommåltider hver dag.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.