< Tilbake til oversikten

Ungdom og trening med lavkarbo foreldre?

Livlys sa for siden:

Både min man og jeg går på lavkarbo :), ingen spesiell diett men jeg holder meg i ketose for å gå ned i vekt.
Vi har to sønner på 11 og 14 år som er relativt aktive:o. De trener 6 dager i uken med fotball og BMX racing på sykkel. Guttene spiser den samme maten som vi gjør kjøtt/fisk, grønnsaker og fete sauser, de får i tillegg ris/pasta/poteter og vanlig brød. Kan denne mixen med lavkarbo fett og mye karbohydrater være skadelig/fetene for dem?:confused:

Anne sa for siden:

Hvordan ser ungdommene dine ut i dag da? Passe vekt?

Vet du, i den aldern tror jeg det verste de kan få i seg vil være; snop, kaker, og brus....,stadig pizza og bare pasta...

Får de i seg mye Høyglykemiske karber, så er animalsk fett farligere. Husk å få i dem nok fiskefett på en eller annen måte bare...Trean eller Omega 3 kapsler feks.

Et variert kosthold med passe doser, proteiner, fett og karber....går bra for normalt til ekstra aktive ungdommer... Litt fet saus i tillegg til litt poteter, ris eller pasta tror jeg går bra i den aldern. Følg med på vekta og hold øye med det de spiser som du ikke ser til daglig:)

Og varier grønnsakene deres...la det bli mer eller helst noe annet enn potet. Blomkålmos feks....:)

Lykke til.

Bulldog sa for siden:

Kan jeg ikke forestille meg... Så lenge man holder seg til naturlige matvarer og unngår sukker og søplemat ser jeg ingen problemer med et sånt kosthold i det hele tatt.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.