Idun Kjellvik sa for siden:
Jeg har nok blitt litt forvirret etter hvert. Trodde at man skulle unngå melkeprodukter når man gikk på ketolyse. Hva kan man spise av melkeprodukter, og hvor lite?
Idun Kjellvik sa for siden:
Jeg har nok blitt litt forvirret etter hvert. Trodde at man skulle unngå melkeprodukter når man gikk på ketolyse. Hva kan man spise av melkeprodukter, og hvor lite?
Gerd sa for siden:
Ikke melk. For mye karber, melkesukker.
danish sa for siden:
Man unngår ren melk. Rømme, fløte, cottage cheese og smør er tillatt (og muligens noen til, som tyrkisk yoghurt), så lenge du ikke går over dagens karbohydratkvote. Enkelte får stopp i vektnedgang av fløte, og unngår derfor dette. Smør er nesten bare fett, og tillates derfor i store mengder.
ixi sa for siden:
Det er noen som spiser Philadelphia i diverse matretter, men den inneholder vel melk? Er det ok å spise det på ketolyse?
Kitt sa for siden:
Bruker masse Philadelphia- ost, jeg!
Inneholder melk, ja, men bare 3.2g karber pr 100g. Bruker jo ikke så mye av gangen. Bruker det i saus for å få den tykkere feks.
Stekt sopp med fløte og Philadelphia!:sikle:
ixi sa for siden:
Så lurt! Tar med meg det rådet videre. Takk. :blomster:
lura sa for siden:
nå lærte jeg noe nytt oxo..takk:)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.