< Tilbake til oversikten

Råd mot kvalme?

alvepiken sa for siden:

Jeg er så og si konstant kvalm, og tanken på mat gjør det bare verre. Noen som har noen gode råd?:confused:

Gjerne tips om mat, ost og den slags er pyton nå :utenutryk

Kitt sa for siden:

Hvorfor er du kvalm? Har du snakket med legen din om dette? :helsesjek
Er jo ikke normalt å gå rundt å være kvalm!

Jeg ville nok prøvd meg på noe ala smoothies etc, noe som smaker litt friskt.
Lage noe du aldri har prøvd før (sjekk oppskriftene inne i Gerds journal, med bilder).

alvepiken sa for siden:

Har bare vært kvalm i snart en uke, og regner med at det er birkniger av medisiner jeg har begynt på. Så satser på at de gir seg om ikke så alt for mange dager :o

Zincite sa for siden:

Du kan prøve å koke te på ingefær og drikke. Det er en del som synes det hjelper mot kvalme :)
Eller smådrikke vann med en sitronskive eller to i.
God bedring :)

luringen sa for siden:

smoothies er glimrende, youghurt naturell med litt bringebær, suppe/buljong...grønnsaker i staver

aldrimerjollycola sa for siden:

jeg har god erfaring med seaband, akupressurarmbånd!
det får man bla. på apotek.
være obs på at det kan ta litt tid å finne rett punkt i starten, og at 1 av 10 ikke har dette punktet!
men du kan stimulere punktet selv før du kjøper noe,
se her på siden finner du noen bilder av produktet, så ser du sånn ca hvor du skal trykke (på armbåndet er det en hvit "knapp" det er der du skal ha fingertuppen din for å stimulere punktet uten båndet)
ca to fingerbredder opp mot armen, mellom to sener finner du punktet, trykk litt i dette området, og når du finner punktet, skal det hjelpe nesten med en gang!

Proson sa for siden:

Hadde samme problem i starten, grønnsakssuppe hjalp meg. Tok et knekke brød en dag også, litt mye karber men det virket. Selvsakt med mye pålegg for å gjøre det til et måltid:p

Anne sa for siden:

:ja: Signerer dette... God bedring :klem:

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.