Lotus sa for siden:
Hallo alle sammen!
Jeg er en "dame" på 47 år, har mer eller mindre vært overvektig siden tenårene. De kurene jeg ikke har prøvd er ikke verdt å nevne. Jeg har i mange mange år hatt masse "vondter", helst i muskler og av og til i enkelte ledd. jeg begynte å legge merke til når jeg fikk vonder, og det var helst etter helgakosen der vi spiste pizza, hadde sjokolade og noe salt snacks og enkelte ganger når jeg har drukket alkohol. Jeg har sjekket stoffskifte for samme hvilken kur jeg har prøvd har jeg nesten ikke gått ned i vekt, ett relativt høyt aktivitetsnivå i tilegg til trim utenom har ikke hjulpet. jeg har i den senere tid begynt å tenkt at det må være en sammenheng mellom det jeg putter i munnen å mine vektproblemer, det må være sagt at jeg har faste måltider, er ikke noen "godisgris", spiser altså ett normalt kosthold, overspiser ikke. Begynte å lete på nettet og leste om karbohydrater, evaluerte da mitt kosthold og kom fram til at det kanskje var der problemet lå, har nå kuttet ut sukker, mel, potet, makaroni ja alt som har mye karb. lever ikke etter noen spesiell diett men passer på at jeg likker rundt 15g karb pr dag, har funnet en drøss gode oppskrifter her inne som jeg har prøvd, fungerer utmerket. Å hva har skjedd bare på en uke, jepp jeg har gått ned 3 kilo, har ikke så mye vondt i musklene, og ikke minst, føler meg mye mer våken og opplagt. :)
Jeg er ikke så nøye på fettet, lager meg viltgryter med fløte og steker i "rett" smør, tar meg litt rekesalat på proteinbrød å jeg synes det er kjempegodt, savner ikke noe av det jeg har kuttet ut. dette skal jeg fortsette med, måtte bare fortelle at endelig ser det ut som det er noe som virker på meg også :D. neste helg skal jeg i selskap og jeg har allerede funnet en god kakeoppskrift her inne som jeg skal lage så jeg får noe til kaffeen. Er litt usikker på dette med søtningsmidler, er det ikke noen av dem som blir omdannet til sukker i kroppen? Hvilke skal jeg holde meg unna?
Takker og bukker for at det finnes nettsteder som denne, dette ble langt, men det har ramlet en svær sekk fra skuldrene mine, endelig ser jeg lyst på livet:stortsmil