< Tilbake til oversikten

Fedon og fett

balloon sa for siden:

Jeg vendte meg til tanken om at fett er bra etter å ha satt meg inn i ketolysekuren og ketosemat.

Nå er jeg over på Lindbergs og må venne meg av med å fråtse i bacon, fløte og feite pålegg. :p

Men så leste et sted her at Fedon ikke er så streng mht fett lenger. Stemmer det?

Og stemmer det at fett bare er bra på ketogen kost, men ikke bra sammen med karbs?

nalana sa for siden:

Du skal kunne spise opp mot 72 karber pr dag uten å måtte begynne å kutte i fett. (Ifølge Optimal Ernæring, boka "Bedre uten brød") Dette følger jeg, men prøver å ligge på ca 50 karber om dagen for sikkerhets skyld. Dette fungerer veldig fint og jeg bruker myyye fett. Kanskje det passer bedre med Optimal ernæring for deg også, hvis du synes det er vanskelig å vite hvor mye fett du kan tillate deg på Fedon.?
Huff, kanskje det ikke er pent av meg å misjonere for OE her inne? :o
Uansett, så stemmer det at Fedon ikke er så streng på fett lenger. Personlig tror jeg aldri han har vært det innerst inne, han har bare møtt ernæringsrådet litt på halvveien for å ikke bli helt utskjelt. :eek:
Nå er han blitt mer "stueren" og kan tillate seg å opponere mer mot ernæringsrådet. (Husk at dette bare er min synsing da dere);)

luringen sa for siden:

jeg spiser det jeg har lyst på av fett...men ikke så mye smør og fløte som ketolysere nei. jeg hart ikek lyst på det heller. Bruker det i matlaging så mye som jeg trenger. Liker best lettrømme etc jeg da.. bruker vanlig ost etc. Bacon spiser jeg.

scartz sa for siden:

Hvor kan jeg finne grunnleggende informasjon om OE? Jeg ønsker å unne meg LITT mer karbs enn på ketolyse, men samtidig ikke helt fedon...

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.