< Tilbake til oversikten

Grusom mageknip etter sprekk! Advarsel!

kirrino sa for siden:

Jeg har bare vært på ketolysekuren i 2 sammenhengende uker, og ja, jeg vet at dette er normalt, men vil bare advare alle og enhver som ikke har vært borti dette. Jeg vil ikke unne NOEN å ha den mageknipen jeg har for øyeblikket.
Jeg var på et forretningsmøte og ble invitert på sushi etterpå (noe som pleide å være min livrett før jeg la om kostholdet). Spiste ca 15 biter sushi (og her snakker vi da om en del ris). Og en drøy halvtime etterpå har jeg den verste mageknipen og den verste oppblåste magen noensinne:eek:
Ser ut som jeg er gravid, og det er akkurat som om magen sier "nei, dette skal vi ihvertfall IKKE fordøye!!"

Marita sa for siden:

Det er mye annet i sushi som kan gi en sånn reaksjon da... kan være en lett matinfeksjon/forgiftning du har fått også :o Spiser ikke sushi lenger, fordi jeg fikk sånn reaksjon flere ganger selv, uten at jeg kunne skylde på noe annet enn at all den rå fisken måtte ha noe med det å gjøre. Går nok over snart, skal du se.. god bedring :klem:

Tone-G sa for siden:

Ja, jeg er enig med Marita der.. Det kan fint være fisken du spiste:ja:

Jeg har hatt ganske mange sprekker selv, å har aldri fått den reaksjonen der.. Kan få den til en viss grad om jeg spiser sjokolade med kunstig søtning:ja:

kirrino sa for siden:

Hm...ja kanskje det? Har spist på det samme stedet før og har aldri fått en slik reaksjon, og han jeg var sammen med merket ingenting... Jaja...har gått over nå heldigvis!:)

trillian78 sa for siden:

Jeg får vondt i magen hver gang jeg sprekker. Får jeg i meg mye raske karber går jeg rundt med oppblåst og vond mage i et døgn etterpå. Vil vel kanskje ikke kalle det mageknip, men ubehagelig er det i allefall.

Bik sa for siden:

Gammel tråd, men sikkert like aktuell.
En skikkelig søt dag i dag. En tur på kafé, og der ble det et kakestykke :o og så ble det trollkrem og vafler hos svigermor etterpå. Resultat: luft og mageknip så det holder :( .....at man aldri lærer...

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.