Hei! :)
Takk for et forum med masse nyttig informasjon for en småforvirret nybegynner.
Er en mann på litt over 100 kg, og har prøvd å leve etter ketolysekurens prinsipper i 2 uker nå. Har mistet 3-4 kg!
Men føler meg usikker på om jeg gjør ting på beste måte.
MÅ jeg veie maten?
Er det veldig viktig at jeg spiser 20 g karbohydrater?
Er det en spesifikk mengde fett jeg bør innta?
jeg trener 3-5 ganger i uken. Bør jeg kjøpe sånn protein-tillskudd?
Beklager til dere erfarne forumbrukere hvis jeg burde funnet denne informasjonen i boken eller på forumet....:o
Først av alt, har du lest boka? Det er veldig viktig for å vite hva Ketolyse går ut på.
Du bør absolutt veie maten som inneholder karbs i begynnelsen, jeg har gått på Ketolyse siden mai og veier pr i dag fremdeles alt som inneholder karbs.
Fettmengden er ikke lett å si hvor mye du skal ha. Stek alt i fett, bruk olje som kosttilskudd, rømme, fløte osv...
Noen velger å ta proteinshake og slikt hvis de trener, men dette kan du sjekke ut på treningsdelen av forumet.
I starten bør du veie maten og regne på karbene :ja: Det setter seg fort i fingrene og etter ei stund er allt lettere å ta på feelingen.
Og ja, du bør i vertfall få i deg 20 karber om dagen, der de fleste karbene bør komme fra grønnsaker som vokser over jorda. Kroppen trenger de vitaminer, mineraler og enzymer grønnsaker gir for å fungere og forbrenne optimalt.
Får du i deg for lite, kan kroppen gå på sparebluss, og kiloene blir vanskeligere å få bort.
Fett er viktig. Det skal mye til for å få i seg for mye :ja:
Ikke vær redd for å bruke fett.
Proteiner får du gjennom kosten (kjøtt, fisk, egg, ost osv) Du må ikke kjøpe proteintilskudd.
Jo, jeg har (skum)lest boka for ett par mnd siden...
Har litt vanskeligheter for å konsentrere meg nok til å finne den informasjonen jeg er ute etter når jeg leser. :o
Mener jeg en gang leste om ei nettside der man kunne skrive inn ingrediensene i maten man spiser, og så ble karbohydratinnholdet regnet ut. F eks 200g ost, 50g ditt, og 25g datt, og så videre.
Takk Homer!
Har ikke brukt skjemaet enda, men dette virket ypperlig! :ja:
God helg, forresten!
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.