< Tilbake til oversikten

Teller dere ikke kcal?

tattoogl sa for siden:

Jeg lurer på dere som går på Ketolysekuren, teller dere ikke kcal i det hele tatt??? Bare karber??
Jeg har bare lest boka Spisdegslank, og der står det at man skal spise max 25 g karber og max 1200 kcal, noe jeg i ettertid har fått høre at de tar avstand fra.. De svarte på mail fra meg at de telte ikke kcal...
Så hva sier dere???

Jeg følger altså planene sånn:
Maks 25 g karber
Mellom 1000-1200 kcal.

Kommer i ketose av dette, bruker stix!

Muff-muff sa for siden:

IKKE tell kalorier. Det er kun bittelitt nyttig om du ikke klarer å gå ned i vekt med selvregulert kost.

Jeg foreslår du leser deg litt opp på nyere forskning rundt karbohydrater, kalorier og ketose.

Kanutten sa for siden:

Sjekk HER! Noen har prøvd en diett som kaller Kimkins, som skal være lavkarbo og lavkalori.... Denne tråden er neppe helt oppdatert, men kanskje du finner endel svar der?

tattoogl sa for siden:

Noen tips på hvor jeg finner nyttig informasjon om dette:confused: :):):)

Fetpåmidten sa for siden:

Jeg stemmer i med muff-muff om ikke å telle kalorier. Anbefaler å lese "good calories, bad calories" av Gary Taubes hvis du virkelig vil vite hva karbohydrater gjør med kroppen. Ellers finnes det en del bøker om emnet - men vær skeptisk, det er mange dårlige/ufullstendige bøker også. Les på dette forumet, tror det ligger noen tråder om lavkarbobøker et sted. Lykke til!

tattoogl sa for siden:

Hvordan er det med karbohydrater da, må jeg ha i meg noe minimum??

Fungirl sa for siden:

Les boka om ketolyse siden det er den kuren du følger ser eg. Det er første bud for å forstå hva du driver med :)

Muff-muff sa for siden:

Du oppgir kostholdsfilosofien din som "ketolyse". Har du lest boken?

Du burde få i det en del karbohydrater. Rundt 15, tenker jeg. Såpass burde du uansett få fra alle grønnsakene du skal spise.

tattoogl sa for siden:

Er ikke hele opplegge med Ketolysekuren at du skal være i ketose da?? Jeg har lest boka Spisdegslank, og følger du det som står der kommer du i nettopp ketose.. Hvorfor er Ketolyseboka liksom bedre enn Spisdegslank???

Gerd sa for siden:

Det er vel ingen som har sagt at den Ketolyseboka er bedre enn den du har lest. ;)

Ketolysekuren er en kur,
og Spis deg slank er en annen kur.

De har forskjellige prinsipper og regler, selv om begge kurene gjør at du kommer i ketose.

Fungirl sa for siden:

Signerer Gerd :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.