< Tilbake til oversikten

Røykeslutt og ketolyse?

mirafoli sa for siden:

Noen som har erfaring på hvordan det er å slutte å røyke under ketolyse?
Blir det vanskeligere å gå ned under en røykeslutt?
Det er jo veldig vanlig å legge på seg en 10-15 kg i forbindelse med at man slutter. Blir det det samme under ketolyse?

Tone-G sa for siden:

Jeg kjenner noen som sluttet å røyke på ketolyse.. De gikk ikke opp i vekt :heia: Men vekta sto litt stille en liten stund

Gracella sa for siden:

Grunnen til at folk legger på seg er jo at de erstatter røyken med mat, eller vanligvis snop i en eller annen form. Til og med sukkerfri tyggis er stort sett søtet med sorbitol som oppfører seg som vanlig sukker når det når tarmen, da blir det lett et par ekstra kilo.

Jeg vil tro at det er lettere å slutte å røyke under ketose, for du må fokusere på det du spiser.
Fettforbrenningen har ingen ting/lite med røyken å gjøre, den vil nok gå sin trauste gang. Men spiser du mer enn det du trenger eller partystoppere, så kan nok vekten stagnere.

10-15 kilo var da et voldsomt tall?? 3-5 kilo er vel vanligere??

snutanuta sa for siden:

Hei:)
Tror nok 3-5 kg er vanlig men det er slett ikke alle som legger på seg og de som legger på seg 10 kg gjør det pga. matvaner i forbinnelse med røykeslutt.
Jeg sluttet i januar og gikk ikke opp noe særlig selv om jeg ikke slanket med da heller.

mirafoli sa for siden:

Tusen takk for svar. Høres jo ikke så avskrekkende ut :)
Da er det håp om å slutte, før man har nådd målet på vekta;)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.