Har trent styrke, men har ikke klart å bremse tapet av muskelmasse. Fikk beskjed av legen på Fedon-klinikken at jeg sannsynligvis ikke har spist nok proteiner. Må øke inntaket av proteiner (og fett) i alle måltider. Ellers så lurer jeg på hva som er gunstig å spise før og etter trening? Bør jeg spise karbohydrater før trening og proteiner etter trening? Jeg kan spise to måltider med karbohydrater nå.
Spis proteiner før og etter trening, etter treningen kan du også spise litt karbs. Gode og enkle proteinkilder er proteinshake eller barer(inneholder mye karbs i tillegg til proteiner). Eller du kan spise proteinrike matvarere som kjøtt eller tunfisk.
Takk for tipset :blomster:! Jeg har i det siste manglet motivasjon for å trene styrke. Men skal begynne igjen! Har til nå prøvd hjemmetrening (øvelser på matte + vekter), men vurderer å begynne i treningsstudio. Er usikker på om hjemmetreningen er effektiv nok.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.