< Tilbake til oversikten

Styrketrening, proteiner og karbohydrater

Hild sa for siden:

Har trent styrke, men har ikke klart å bremse tapet av muskelmasse. Fikk beskjed av legen på Fedon-klinikken at jeg sannsynligvis ikke har spist nok proteiner. Må øke inntaket av proteiner (og fett) i alle måltider. Ellers så lurer jeg på hva som er gunstig å spise før og etter trening? Bør jeg spise karbohydrater før trening og proteiner etter trening? Jeg kan spise to måltider med karbohydrater nå.

Begod sa for siden:

Spis proteiner før og etter trening, etter treningen kan du også spise litt karbs. Gode og enkle proteinkilder er proteinshake eller barer(inneholder mye karbs i tillegg til proteiner). Eller du kan spise proteinrike matvarere som kjøtt eller tunfisk.

Hild sa for siden:

Takk for tipset :blomster:! Jeg har i det siste manglet motivasjon for å trene styrke. Men skal begynne igjen! Har til nå prøvd hjemmetrening (øvelser på matte + vekter), men vurderer å begynne i treningsstudio. Er usikker på om hjemmetreningen er effektiv nok.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.