Hallois alle andre her inne! :p
[color=blue][/color]
Er det noen andre som starter, enten for første gang eller for n`te (som meg) denne uka?
Skal vi snakkes litt underveis, kanskje? :)
[color=blue][/color]
Nå har jeg nemlig sanket nok motivasjon og inspirasjon til å komme inn i den deilige tilstanden ketose igjen!
[color=blue][/color]
Klem fra Pocahontas ;)
Jeg starter vel ikke strengt tatt på nytt, men kjenner likevel at I DAG er dagen for et nytt og bedre liv. Har veid og målt meg og begynt å skrive ned hva jeg spiser og hvor mye jeg går. Så jeg blir gjerne med videre:):):) Trenger litt støtte på veien:)
La oss støtte hverandre, folkens! Så fint. :D
Jeg skriver ned vekt i morgen tidlig. Foreløpig mål er minus fem innen ett par måneder. Vet at det kommer til å gå tregt, så jeg må være t å l mo d i g!!
Jeg begynner på ny frisk på fredag. Imorgen skal jeg til lege og få nye medisiner,vet ikke om jeg skal manne meg til og spørre etter blodprøver for og sjekke nivåene:o Torsdag skal jeg kjøre bil hele dagen,så derfor ny frisk på fredag,for ørtende gang:( Veiedagene mine er også på fredager.
Ønsker deg lykke til Pocahontas!:)
jeg begynte igjen sist tirsdag,for tredje gang..motivasjonen føler jeg er god nå:)første målet mitt er 10 kg.. så får jeg ta det videre derfra om jeg skal ta dem 5 siste:)vil ikke sette meg for mange store mål..jeg skal til kreta i juli,så jeg skal ha nådd 10 kg målet mitt da:)
hei
ja jeg er med.Startet på friskt mot i går,har 5 vanskelige kilo igjen,og di er seige.
Masse lykke til,så får vi pushe hverandre litt,og dele erfaringer.
Mvh meg.:):)
Jeg vil også være med! Startet (for n'te gang) forrige mandag. Har 6 kilo å gå ned, de sitter sinnsykt hardt! Men veide meg i går og ned 2 kilo!!!! Endelig, kanskje det løsner! Så har da "bare" 4 igjen. Målet er ned 4 til 8 mai! Det burde jeg klare, særlig med motivasjon og hjelp fra alle dere!!! Lykke til alle sammen!
Da er jeg i gang ,folkens! Har jo forsøkt å komme meg inn i ketose og bli der, noen ganger i 2009 allerede. NÅ skal det gå!!!
[color=blue][/color]
Veide meg etter et glass og en kopp kaffe, og med undertøy. Tilsammen utgjør jo ikke dette stort, men jeg tar det med likevel.
Vekt: 68,2
Første delmål er 8. april: Vekt: 67,0 (jeg vet at disse kiloene er seige)
Mulig målet burde være 65,5 men...vi får se!
[color=blue][/color]
Lykke til alle dere andre også! :D
[color=#48d1cc][/color]
[color=#48d1cc][/color]
[color=#48d1cc][/color]
Hei alle sammen.
Fikk endelig tak i boka til Torkil igår:D :lesebok: som en hest.Akkurat ferdig med Skaldeman sin. Klar for dyst!! Skal ha av mange kilo,men det er ikke det viktigste, kroppsformen og selvfølelsen trenger ett løft.
Kjenner jeg er sikkelig motivert, så etter jobb i dag skal jeg steke opp litt karbonader og andre gode ting å legge i fryseren.
Jeg slenger meg på. Jeg har vært i ketose sikkert 5 ganger siste året, men nå skal jeg ta tak i de siste 6/7 kiloene som sitter som støpt. Jeg har stått stille i de periodene jeg har hatt "pause" så det er bra, men nå er det på'n igjen.
Jeg har et mål om å være ferdig med denne runden til 14. mai og da får jeg se hvor langt jeg kommer. Det er 7,5 uker, men jeg trener godt og kommer meg fort inn i ketose. Gelder meg til en sommer i sus og dus!
Da har jeg veid meg i dag også. Himmel og hav, ned 900 gram siden i går. Og i går hadde jeg gått ned 400 gram på noen få dager.Trodde knapt mine egne øyne. Flyttet rundt på vekten over halve rommet for å se om det var noe feil med den hehe... Vet selvsagt at jeg ikke går ned 900 gram fett på en dag, men moro likevel ettersom jeg hadde en stund det gikk VELDIG sakte nedover :) Nåvel....Veide 68,1 i går og 67,2 i dag. Så korrekt vekt ligger nok rundt der et sted. Omtrent som deg Pocahontas. Ønsker å gå ned til 63 kilo slik at når væsken fylles på i kroppen blir jeg forhåpentligvis liggende på rundt 65 kilo et sted. Håper på å nå målet innen sommeren, men gjør jeg ikke det skyver jeg det bare foran meg. Null stress:)
Hei! Jeg er veldig gjerne med på denne linken. Har vært veldig mye av og på i det siste, men vet at det hjelper enormt å være litt mer aktivt her.
Bailet ut av julebordtreffet, og falt generelt av etter det, da jeg av uvisse grunner plutselig begynnte å gå opp i vekt rett før jul.. Bestemte meg deretter å "ta den helt ut" og var der en stund til jeg bestemte meg for å kjøre ekstrem lavkalori.... ha-ha.... lettere sagt enn gjort... For å si det sånn; det funka ikke i det hele tatt...
Så nå er jeg over til lavkarbo igjen, har holdt på en stund, men i skrivende stund veier jeg 67,2 kg. Nesten tilbake der jeg startet... Jævlig kjipt, men skal i bikiniform innne sommeren..!!!!!! Yesssss!!!!!! Og med bikiniform mener neg min 60 kg, maks 57 kg (for å ha litt å gå på ifht vann).
Jeg er eg en skikkelig mandagsjente når det gjelder veiing, men kan gjerne være m på fredagsveiing.. Lykke til til alle inkl meg selv!!!!! *******
Hei!!
[color=#4b0082][/color]
Jeg vil være med :heia:
Skal kvitte meg med de siste ca 5-6 kg'ene, de SEIGE :mad:
Har vært å reist litt nå, så begynner ordentlig i morgen...
Temmelig nøyaktig 2år siden sist jeg begynte på lavkarbodiett. Da gikk jeg ned 19kg på 6mnd. Siden de har det gått sakte men sikkert oppover igjen:( Er heldigvis ikke helt tilbake til utgangspunktet, men jeg har minst 15 kg for mye som jeg vil kvitte meg med i løpet av 6-12 mnd.
Ønsker dere andre lykke til:)
Vektnedgangen var vel ikke all verden -200g, men nedgang er nedgang:p Trener mye, og merker stor fremgang der. Er alt i alt fornøyd, eneste endringen som blir denne uken er å unngå kunstig søtstoff som jeg nok har brukt litt for mye av den siste uken. Jeg skal også drikke mer vann:)
Eg er med og! Må komme meg i sommerform og har vore på ketolyse sidan jul men er vel færre dagar i ketose enn i...skal ned 8 kilo til juni. går forferdelig tregt, iom at eg trener tre ganger i veka..!
I all verden!!! Ned i dag også, denne gang 300 gram. Startet på 74,7 10. januar, veier nå 66,9!!! Altså ned 7,8 kilo. Har vel egentlig gått ned ennå mer ettersom jeg startet 5. januar, men kjøpte vekt først 10. Regner med at jeg mistet noe væske mellom 5. og 10. januar. Merkelig at vekten plutselig "raser nedover" Har aldri spist så mye mat. Er likevel kjempesulten hele tiden. Må ha skjedd et eller annet med forbrenningen. Ikke vet jeg. Spiser ihvertfall masse masse mat, og ikke minst fett. Hipp hurra!!! *knirker i magen selv om jeg akkurat har spist *
Jeg vil også være med!
Helt ny på forumet, men gammel i slankeverden.
Jeg har 12 kg som skal av. 3 svangerskap og ammefett har virkelig satt seg fast. Nå har jeg gått ned nesten 3 kg og er superfornøyd med det. Før siste svangerskap gikk jeg ned 10 kg på Fedon. Nå prøver jeg meg på en mer Atkinsrettet vei. Og jeg kjenner at det går veldig bra! Jeg spiser masse fett,. og fettet forsvinner. Herlig!
Ikke gi deg!! Før eller senere går vekta ned!! Hvis det er noen trøst gikk jeg ned 200 gram denne uka:o Vanlig at man står stille litt, har du ellers hatt en bra vektnedgang?
Dette ser ut som tråden for meg. Jeg begynner på nytt hver mandag. Ikke det at jeg slapper av i løpet av uke. Men det er alltid inspirerende å starte noe nytt, så hver mandag starter jeg på ny.
Har slanket meg oppver i hele livet, ikke før jeg fant dette forumet på nettet og lærte litt om Ketose har jeg gått ned. Har vært i Ketose siden Februar.
Jeg er på jakt etter Boka til Torkil, er det noen som vet hvor jeg får tak i den? Jeg bor i Belgia.
Jeg ser det er mange flinke og iherdige slankere her og det er veldig inspirerende. Tusen takk skal dere ha alle sammen
Haha! Det er alltid morsomt i starten! :p
[color=#48d1cc][/color]
Startet på 68,2 tirsdag morgen og i dag, torsdag morgen viste vekta 66,6 kg. Artig med den første uke, altså!
Men nå skal jeg følge opp med lange bikkjeturer og holde dietten!
[color=#48d1cc][/color]
Målet om å miste 5 kilo innen etter måneder er i sikte. Dog vet jeg jo at de siste er knallharde.
[color=#48d1cc][/color]
Men altså: nytt mål: 24. mai skal jeg veie 63 kilo!
[color=#48d1cc][/color]
Lykke til, alle flinkinger! Og dere som ikke er like flinkinger hele tida (sånn som meg...)
[color=#48d1cc][/color]
Klem, Pocahontas :)
Joda, har jo gått ned 4 kilo på ketolyse før men no står det bom stille - og det i fase ein. Har vore i ketolyse i snart 8 dager men merker lite på vekta altså...litt vatn i kroppen idag pga pms. Det har vel litt å sei :) 200 gram er 200 gram! Stå på!
Hei igjen! Dette går supert! Er i ketose 12 dag på rad, har ikke unnet meg noe ut over det som er "lovlig"...Nå står Black Sunday kake i ovnen, den skal jeg kose meg med i helgen (skal dele litt med familien også da!!) den ser helt nydelig ut! Har ikke vært på vekta denne uka, tror nok ikke den er noe særlig redusert, da "tante rød" er på besøk, og da pleier jeg å være litt oppblåst og "tyngre" i kroppen. Men jeg står på og gleder meg til de siste 4 er borte!! Sukkerhungeren er også ikke så sterkt lenger, og det tror jeg har med å gjøre at vi er sammen om dette og at man har noen å "rapportere" til! Så det er kjempebra!!! Humøret er på topp, har dessverre litt hodepine, men vet jo at det går over! Ha en super slutt-uke alle sammen!
Jeg har vært i utlandet 1 uke nå..Var veldig spent da jeg gikk på vekten i dag! Akkurat det samme som før jeg reiste :) Sååå fornøyd :p Riktignok HAR jeg vært ganske så flink, men det ble nok litt for lite fett og litt for mye rødvin, ja:D
Var ikke i ketose da jeg kom hjem på tirsdag (ingen overraskelse, nei!!), men fikk utslag i gårkveld, men ikke i dagtidlig....
Uansett, jeg tror nok de siste 5 kg'ene er veeeldig seige :(
Nå er det Fredag og jeg vil bare ønske alle en god helg.
Jeg gleder meg til mandag, da starter jeg på ny frisk, forhåpentligvis med et nytt utgangspunkt enn det jeg hadde forrige mandag. Det finner jeg ut på Søndag for da er det veiedag.
Ups...opp 700 gram på to dager...Var vel for godt til å være sant:o. Nå var jeg vel ikke veldig flink i går. Når jeg tenker etter var jeg ikke flink i det hele tatt. Men jammen koste jeg meg. Bare lurte på en ting, har tråden en felles veiedag forresten? Jeg har akkurat begynt å veie meg ettersom jeg syntes det var fryktelig skummelt å veie seg tidligere:) God helg til alle sammen!!
I dag: 66,2!
Fra 68,2 til 66,2 fra tirsdag morgen til fredag morgen.
Dette kan jeg like! Måtte og trengte ha en slik type motivasjon denne gangen, som jeg tror blir den siste omgangen. :D
[color=#0000ff][/color]
...det er slik at jeg faktisk kan se muligheten for at jeg, igjen i mitt liv, kan veie 60-62 kilo.
[color=#0000ff][/color]
Jippppiiii!
Hei, æ vil og være med her! Tok av 14 kilo på ketolysekur i fjor, no har æ gått opp noen kilo, så det e 9 kg ned til 60 som e målet mitt. Begynte mandag, var i ketose tirsdagskvelden og æ trur vekta har begynt å gå nedover :)
Lykke til alle sammen!
Hei alle sammen! Dagen i dag har vært super! Endelig er hodepinen, som jeg har hatt en ukes tid, borte! Var på trening i dag (aerobic/step) og for første gang på to uker var formen på topp!! Har spist salat med kjøtt til lunsj på jobben og litt nøtter, og deilig ostelasagne til middag:p. Til dessert hadde jeg "sjokolade"kake med krem og bringebær, og nå er jeg så mett! Kjenner at alt vannet er borte i kroppen min (sliter normalt med ødem som jeg har hatt siden jeg var 20 år) og det er superdeilig.:D
Når det gjelder en felles veiedag, så syns jeg vi bare skal veie oss når vi selv vil. Jeg for min del har ikke vært på vekta denne uken (har mensen, så det er så misvisende..) og har faktisk ikke tenkt å gå på vekta før 8 mai! Skal prøve å holde meg. Merker jo på klær o.l om jeg går ned... Og ikke minst velværet jeg føler...
Ha en super helg alle sammen, stå på, tenk på resultatet og ikke gi opp!!!:cool:
Hmmm...opp i dag igjen, denne gang 200 gram:o Kanskje kroppen bare forsøker ta igjen vektnedgangen fra begynnelsen av uka? Også jeg som trodde at jeg var på vei nedover igjen etter stillestand. Har ikke så greie på vekt egentlig ettersom jeg ikke har hatt vekt på maaaaange år. I dag er det lørdag og jeg skal uansett kose meg. Ikke for det, koser meg ellers og jeg altså, men blir vel litt ekstra i dag tenker jeg:)
I dag var det veiedag, vil ikke snakke så mye om det. Har gått opp 600 gram siden forrige uke - enda jeg har vært flink og jeg har vært i Ketose hele uke, skjønner ingenting jeg.
Men i morgen er det en ny uke og da starter jeg med ny frisk. Gleder meg til mangdag.
Jeg får prøve å kutte ut melken ( har brukdt ca 2,5 dl melk til proteindrikk hver dag) kanskje det hjelper.
Jeg er litt deppa nå etter veiing, så min første tanke gikk til kjøkkenet "er det noe jeg kan spise nå som kan få meg i bedre humør." Men huff hva var det for en tanke. Nå går jeg heller på treningsstudio og tar en skikkelig treningsøkt, da blir jeg i allefall i bedre humør etterpå.
På mandag er det ny frisk.
Veiedag, ja...Kanskje jeg burde funnet meg en fast dag i steden for hver dag :confused:
Uansett 100 g ned siden fredag, og det selvom jeg føler meg helt oppblåst :eek:
Sliter med å holde meg i ketose...ofte utslag om kvelden, men ikke om morgenen :( Er det normalt, da?!
Har ikke kjøpt boken enda...Skal!!! Da kan det jo hende jeg skjønner litt mer...:D
Har hatt noen dårlige dager i det siste, har vært kvalm og i dårlig form. Har nok spist for lite og det gir utslag nå. Er på 5 uka i ketose og må passe meg slik at jeg får i meg det jeg skal. Får i meg nok fett, men spiser nok for lite variert. Skal sette meg ned, se på menyen for uka og planlegge!! Er ved godt mot, men tar en dag av gangen!!Har aldri vært så lenge i ketose:D det er ikke det at jeg ikke har prøvd før.....Er også veldig flink til å trene, trener minst tre ganger i uken - Body pump, og håper at den forsiktige vektnedgangen er pga treningen;)
Begynte på ketolyse igjen (etter 4 uker pause)snart 2 uker har gått,merker godt at pausen har gjort motivasjonen bedre.Gikk ikke opp men ned i pausen så:)har gått ned litt mer nå,men går ikke så raskt,men det gjør ikke nå:)
Har ikke så mange kg igjen!Begynt å trene på treningssenter ogsåstoltAldri turt eller hatt råd før.Har trent alle de 3 dagene jeg har vært medlem,så håper jeg når målet mitt før sommeren !=)
Opp, opp og atter opp i vekt, denne gang 300 gram, hvilket vil si at jeg er nøyaktig der jeg var forrige mandag. Kanskje kroppen rett og slett ikke har lyst til å gå ned mer...sukk...trodde det hadde løsnet ettersom vekten stupte i begynnelsen av forrige uke, men dengang ei...ikke tør jeg slutte med brøderstatninger heller ettersom jeg garantert får trøbbel av det...og det er det ikke verdt...jaja, får bare håpe oppgangen snart stopper så jeg ikke plutselig er tilbake til januar vekt :( Huff og huff...
Novise, Det er ikke bare du som gå opp igjen. Det samme skjer med meg.:(:mad: Etter å ha gått ned hele 700 gram forrige uke:o, (så mye har jeg ikke gått ned på en uke før), gikk jeg opp igjen 600 gramm denne uken. Jeg forstår ikke hvordan det går ann:confused:, enda jeg har vært i ketose i hele uka.
Det har gjerne noe med alderen å gjør.
MEN, i dag er det mandag og da begynner vi på ny frisk. Vi snakker ikke om snøen som falt i fjor, og heller ikke om grammene som kom i forrige uke. Nå ser vi fremover, vi har en helt ny uke foran oss og nå skal grammene av.
Jeg vil å være med :) Startet i går, det blir min andre gang på ketose da, har hatt et opphold på noen uker og nå er jeg motivert igjen!! Vi skal til syden i slutten på mai og da skal jeg være komfortabel med å vise meg i bikini :)
Startet i januar på 95 og vatr nede i 89 til jeg hadde opphold.. så startvekten nå er 91 kg. Skal på sikt ned til 70-75 kanskje tilogmed 65 også :) Men første delmål er 80 kg til vi skal til syden! Reiser 24 mai!
Ikke lett å holde motivasjonen opp! Men vi MÅ IKKE gi opp!! Selv om vekta går opp litt nå og da, så hold ut!! Jeg for min del har ikke gått på vekta på en hel uke, og har tenkt å vente med det til 8 mai! I går sprakk jeg totalt (etter å ha vært i ketose i 3 uker!!) og slukte en kvikklunsj og en halv pakke Tofeefee....argh....så sint på meg selv! Men gjort er gjort, og spist er spist! Jeg er stolt over at jeg har holdt meg i tre hele uker, og vet jeg klarer det i tre uker til....Fikk forresten masse luft i magen og hadde det ikke godt når jeg gikk og la meg...men det hadde jeg jo bare godt av ..;-(( Magen er fortsatt flat heldigvis og jeg måler meg framfor å gå på vekta. Jeg trener såpass mye at vekta kan være litt misvisende i forhold til min kroppstype. Jeg er nå 74 cm på det tynneste på magen og 62,5 cm på det tykkeste på låret. Noen få cm til ned nå, så blir jeg fornøyd! Jeg gir ikke opp denne gangen!!
Vi gir oss ikke så lett folkens!!! Reiser oss opp igjen på tross av et par stygge tall i fleisen nå og da:D Det går nok opp og ned, men det viktigste er at det går ned i lengden. Heier på oss:):):)
Spiste forresten en sånn Atkins bar i går. Og jammen var den god. Ble skikkelig skikkelig overrasket. Tenkte jeg skulle teste en, og var den god skulle jeg kjøpe meg flere til påsken. Sånn istedenfor Kvikk-Lunsj mener jeg. Og det skal jeg gjøre. Var mye bedre enn sjokoladen fra Sukkerfri. Synes jeg da, men smaken er jo forskjellig.
Jeg har funnet ut av at vi kan spise drops fra extra delights, så i dag unnet jeg meg en slik ;) Er 86,6 karber pr 100g og 86 av de er sukkeralkoholer :)
Har handlet inn sånn bortimot en bærepose med godis til å ha med på fjellet i påsken, og alt "lovlig". Valnøtter, macedemianøtter, paranøtter, salte og røkte mandler, fleskesvor, polkagriser, lakris, speiderlakris, polkagriser, mørk sjokolade, melkesjokolade, atkinsbar med sjokolade, atkinsbar med hasselnøtt, konjakk, akevitt og whisky...puhh...glemte salt myk lakris...ikke glemt å kjøpe selvfølgelig, kun å føre det opp:D Ups...glemte visst å føre opp rødvin også...har ennå ikke handlet inn mat....hehe...ser ut til at det blir mange laaaaange turer på meg i påsken...og ehhh...nok etter påske også for å holde både form og vekt i sjakk:)
Sånn til orientering så starter jeg påsken allerede til helgen altså...alt skal ikke spises i løpet av et par dager. Kan hende jeg får litt hjelp av gubben også. Skal ikke se bort fra det:)
Så morsomt å lese hva dere skal ha med dere på påsketur etc...! :D
Bra å dele slike hyggelige, oppløftende ting.
Nå har jeg gått fra 68,2 den 24. mars til 65,8 i dag, den 1. april. Det er så deilig å være i ketose igjen! Har savnet mange av de gode følelsene. På dette stadiet, rundt 65, har jeg gitt meg alle gangene før...., men NÅ!! -nå skal jeg ikke gi meg. Jeg skal mer ned. Ned til ...ååå...går det an å skrive det...?....kanskje jeg tør å satse på 60 blank over tid? :confused: 60 blank til sommeren?
Det er i så fall ganske sprøtt kult!
Dette er det jo jeg som styrer selv, og jeg har lyst til å prøve å komme meg dit. Da blir det rekord! :)
Til alle sammen på denne strengen, og på forumet generelt: ha en alldeles vidunderlig påske!! Kos dere med den gode følelsen, turer i sola, mennesker, bøker, tørr vin og god mat!
Grattis Pocahontas!! Gleder meg til jeg ser 65 tallet:) Om det blir på denne siden av sommeren eller nærmere jul vet jeg ikke ettersom vekten går veldig opp og ned om dagen. Regner med at jeg likevel går nedover, selv om det nok tar betraktelig lengre tid enn jeg hadde regnet med. Men det gjør igrunn ikke noe ettersom jeg ikke føler at jeg forsaker noe, føler ikke at jeg på noen som helst måte slanker meg. Så får det heller ta den tid det tar. Er så utrolig deilig å ikke fyse på noe så karborik mat er ikke et savn. Kan likevel hende at jeg sprekker med litt appelsin og kanskje et ørlite glass eggelikør i solveggen i påsken... Ååååååå...gleder meg til hyttetur!!!
Er ikke ekspert på ketolyse, men har gått sånn sakte men sikkert nedover siden starten i januar. Har ihvertfall vært i ketose de gangene jeg har sjekket. Kunne nok gått raskere dersom jeg ikke tok en glass konjakk i ny og ne, fjernet brøderstatninger og kaffe og kuttet ut kunstig søtstoff, men liker å kunne kose meg. Når det gjelder godteriet så er alt sammen lavkarbogodteri. Noe innkjøpt på apotek (Fribolgodteri...kjempegodt, men dessverre litt dyrt), noe i butikk og noe i helsekost. Har naturligvis sjekket innholdsfortegnelsen så jeg ikke går på en smell. Dessuten er det begrenset hvor mye av gangen man orker å spise av kunstig søtstoff ettersom magen protesterer og sier ifra dersom det blir for mye.
Nå er jeg i gang med den rømmegrøten som er beskrevet som god her. Skal gi rapport!
Den akkompagneres med et glass rødt, forresten. Må feire at det er vårsol ute på balkongen i dag, og at påskeferien nærmer seg. Skal bare roe`n ned i hele påsken. Sønnen min skal på skiferie med faren sin og familien, og bikkja mi og jeg skal sove, gå lange turer, jeg skal lese bøker, drikke vin, på en date og sikkert på kino og en liten bytur med en venninne. Finfin påskeferien! Elsker fjellet, men den muligheten har ikke bydd seg i år. Dermed blir det bypåske, gitt!
Jeg startet i dag, uten boken(får ikke tak på den) men har lest litt på nett for å få et visst innblikk i hva jeg kan spise.
Sto ikke opp før kl 12 og da var der ingen mat til meg. Det ble C.L til jeg kom meg på butikken. Surret fort sammen litt kina kål ( god å steke) 3 egg, litt skinke,langløk og krydder. Slett ikke dårlig!
Middag: stekt svinekjøtt i strimler, salat og litt rømme som saus. har nå laget et brød:confused: Har ikke smakt det ennå men lukter himmelsk. Har ikke vært på slank før og er vel det en kaller heldig, men er nå blitt 71 kg og 163cm høy, så begynte å bli kraftig.:eek: Det var litt om meg. Har du noe tips tar jeg i mot gladlig.
Alt i handleposen min kan JEG spise. Betyr ikke at det er spesielt lurt:D Likevel er alt "lovlig" godteri. Noen tåler absolutt ikke nøtter eller kunstig søtstoff uten at vektnedgangen stopper opp. Jeg spiser normalt ikke store mengder med godteri med kunstig søtstoff etter som maltitol ofte fører til mye luft og vondt i magen. Nøtter derimot spiser jeg litt av hver dag. Når det gjelder alkohol anbefales det ikke tidlig i ketolysekuren. Jeg tok meg en Lite øl, litt tørr hvitvin eller et glass konjakk til å begynne med uten at det ga noen utslag for meg. Men som sagt er det anbefalt at man venter noen uker før man drikker alkohol.
Datteren min går også på ketolyse og hun har gått ned en 10 -11 kilo på samme tid jeg har gått ned 7. Hun tåler nok mer av erstatningsprodukter som kunstig søtstoff og lavkarbobrød enn det jeg gjør.
Æsj...ingen nedgang her i gården :mad:
Nå skal jeg få tak i boken ( Ketose eller Skaldeman), og sette meg ordentlig inn i ting og tang i påsken...Sikkert lurt:rolleyes:
Ja påsken er vel en utfordring for oss alle:o Kan være vanskelig å holde fingrene fra fatet ( påskeegget) :D Men vi må tenke på målet - fokusere!! Hvorfor gjør vi dette? Tar det tid å gå ned i vekt? Kan noen andre gjøre dette for oss? Bestemmer vi selv hva vi spiser? Føler vi oss bedre uten for mye karbohydrater? Jeg har ikke planlagt sprekk i påsken, en av grunnene er at jeg er usikker på om jeg klarer å hente meg inn igjen. Redd for at en sprekk blir en hel orgie:p Men er ved godt mot og sier til meg selv at dette klarer du!! Lykke til dere andre også i denne påsketiden, stå på:kanin::kanin::kanin:
Hei! Skaldemann selges fra 4 mai. Lavkarbo kokebok av Nicola Graimes skal jeg kjøpe på mandag! Den var utsolgt på alle steder jeg var på leit i går:(.
Ønsker deg en riktig fin kveld!
Hei! Ny og uerfaren er jeg, og veldig spent! Jeg har lest boken, og vil prøve å følge den! Dersom du fikk til et godt brød mottas oppskrift med glede! Jeg bakte soya brød i dag, og det var IKKE godt! Ønsker deg en fin kveld!
Jeg skal absolutt ha den kokeboken til Skaldeman :heia:
Men jeg lurer på å kjøpe en av de andre bøkene hans også...("Spis deg ned i vekt", eller noe sånt) Litt usikker...
Gi gjerne tilbakemelding om hva du synes om den boken du skal kjøpe...:)
[color=#9932cc][/color]
Ha en finfin kveld!!!
HEIII. jeg har bakt Lollypops ketolysegrovbrød som jeg fant i oppskrifter her. Veldig godt syntes jeg da! Tilsatte litt bakepulver for extra heving og jeg trengte ikke å steke brødet så lenge som det sto beskrevet. Følg med under steking så går det nok bra. Er opplyst at pr.100 gr. er det 3 carb. :)
Hvordan går det med dere i disse påskeeggtider? Hvordan takler dere at de rundt dere stapper i seg sjokolade og andre sukkerholdige godsaker? Jeg for min del spiser endel nøtter - sikkert litt mer enn jeg burde, men det er jo påske:D Kjøpte meg også en Atkins bar på butikken da den sukkerfrie melkesjokoladen var utsolgt. Den har jeg da fortært, men ble bare kvalm og ekkel av den.. dagen i dag skal jeg ikke spise noe nøtter, men mer mat. Var forresten å trente spinning i går - utrolig fornøyd med meg selv for det er en beinhard treningstime:) Lykke til alle sammen, vi står han av!
Det gjør meg ingenting. Nå er jeg helt ny på dette da, har ikke spist lavkarbo en uke engang og bør kanskje ikke uttale meg om søthunger. :p Jeg kommer langt med nøtter, gelé og mørk sjokolade, så jeg får en fin påske sånn sett. Det er ikke så lenge siden jeg sist følte meg slapp og trøtt etter å ha spist masse godis (kino), så jeg husker veldig godt hvordan det var. Jeg synes bare det er deilig å slippe unna! :ja:
Hei alle sammen:) Tilbake etter en drøy uke ferie. Deilig, men gleder meg til å kjøre på for fullt igjen i morgen. Har blitt lavkarbo (men over 15 karber) i påsken, med unntak av to glass eggelikør og to glass portvin. Har vært fristet av både sjokoladekake og nybakt brød, men det har gått veldig greit egentlig. Vanlig godteri har ikke vært noe problem i det hele tatt. Gjelder bare å ikke være for sulten når fristelsene byr seg. Merket forøvrig virkningen av maltitol godt i påsken ettersom jeg satt mye stille og leste. Er normalt ganske så flink til å gå lange turer. Håper dere har hatt en fin påske alle som en:)
Heldig du som har hatt ferie;) Det har også gått fint med meg i påsken, har spist litt nøtter. Ellers har det ikke vært noe problem å sitte å se andre langer innpå med godis:o, jeg er mer bekymret for søndagen - skal nemlig i bursdagskalas og lurer på om jeg er tøff nok til å fortelle hele familien at jeg går på lavkarbo....her hjemme vet de bare at jeg ikke spiser hvetemel, poteter og sukker....Men jeg får bite tenna sammen, ta med meg en kake og bare fortelle hva hvetemelet gjør med magen min så burde jo det være ute av verden!?!
Hei Mjauritz! Ta med din egen kake du. Høres lurt ut. Alternativet er å si nei takk:) Funker det også altså, men litt hyggeligere å kunne kose seg sammen med de andre. Kanskje de også har lyst på en smak av kaken din:)
Lykke til til dere nye her:) Deilig å være tilbake i gjenge igjen. Startet dagen i går med egg og bacon og det var i grunn helt ok. Skal ut å handle stort etterpå. Blir litt lettere når det ikke er ekko når jeg åpner kjøleskapsdøra:D Skrev ut en lavkarbo kokebok fra forumet i går som jeg tenkte jeg kanskje kunne få noen tips fra. Takk den den som la den ut forresten!
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.