Sassy88 sa for siden:
Noen som har tips til hva som kan hjelpe?
Sassy88 sa for siden:
Noen som har tips til hva som kan hjelpe?
Minni1 sa for siden:
Det som hjalp meg var å spise mere fett.
Jeg spiser litt nakkekoteletter innimellom.
Er det for ille så lager jeg meg kakao med cocosa oppi.
Et glass vann med 1 ts linfrø kan hjelpe.
Proteinbrødet setter også igang magen på meg.
Og for all del drikk mye vann
Sassy88 sa for siden:
Takk for gode råd:D
Jeg får i meg mye vann og fett, men di andre rådene dine skal jeg jammen følge:D
Er ikke kjekt å hele tiden kjenne at jeg må på do, men når jeg setter meg ned så kommer det jo ingenting:p
Yonah sa for siden:
Minst 3 liter vann i tillegg til det du spiser og masse fett. Og nok grønnsaker.
Fett i kaffe, fett på kjøttet fett her og meg der og minst mulig mjølkeprodukter, detter hjelper i allefall meg.
Og skulle du være skikkelig forstoppet, så oppdaget jeg dessverre at en eske extra drops hadde en viss laxerende effekt når den ble spist i løpet av en time...
Perdita sa for siden:
Jeg merket at bare en sånn bitteliten pakke med tre små sjokoladebiter fra chevalier satte fart på magen!
Hvis det er veldig lenge siden sist jeg måtte nummer2 pröver jeg å spise litt linfrö blandet ut med varmt vann og cocosa om kvelden för jeg legger meg, drikker så minst to desiliter vann, det pleier å funke ganske fint. Generellt sett tror jeg man må sjeldnere nummer2 på do når man lever lavkarbo...
tingeling2009 sa for siden:
hehe i likhet med Imse, så fikk jeg erfare at en pakke extra drops fikk virkelig gang på systemet. Den ble spist opp i løpet av 1time, og da bar det rett på do.
Jeg har selv problemer med treg mage, og er vandt med å gå (nummer2) på do iallefall en gang til dagen. Kaffedrikking rett etter middagen - gjerne to kopper - ordner som regel opp for min del :)
Bekkelure sa for siden:
Jeg har også noen ganger litt treg mage. Men det hjelper å ta benefiber. Dette får man kjøpt på apoteket.
Man blander 2 ts i et stort glass vann og drikker det. Det smaker ingen ting. Og det kan blandes i andre ting enn vann også. Det hjelper virkelig.
Jeg drikker det når jeg har behov, men det kan også drikkes hver dag:)
Stilken sa for siden:
jerntabletter:rolleyes: jeg har lavt jerinnhold i blordt, begynte på jern siste uke og jaggu meg fikk ikke det fart på magen, er opptil flere ganger om dagen nådeler
:D
nonta sa for siden:
Jeg kan anbefale "Husk" som fås kjøpt i helsekost. Super effektivt! :-)
Janevel sa for siden:
Jeg sliter skikkelig med treg mage, mageknip og er MYE kvalm...
Begynte på lavkarbo i september 2009 - men har hatt ett opphold nå i en månedstid. Rett og slett fordi jeg ikke fikk eksistert pga vond mage.
Kan dette komme av for mye melkeprodukter, tror dere?
Det ble mye ost, rømme og fløte.....
Har lyst til å begynne på lavkarbo igjen, men når det skal gå på bekostning av både sosialt liv og jobb pga konstant mageknip og kvalme frister det ikke like mye! :confused:
Ana sa for siden:
Spisskummin har en ganske bra effekt på magen. God på egg.
Ignite sa for siden:
Å drikke kokt vann, ja bare vann, hjelper for noen.
Edit: Eller hvis du bor i Oslo så kan du jo drikke vann uten å koke det - hjelper det også ;)
1979 sa for siden:
Jeg fikk tips fra en lege om å drikke 1 liter lunket vann blandet med 2 ss havsalt om morgenen (du bør har fri denne dagen)
Det funka utrolig bra, rant tvers igjennom. Kanskje litt ekstremt for enkelte:eek:
Mener han sa de brukte det for å tømme magen helt før en operasjon.
Kanskje verdt å prøve hvis en har skikkelige problemer:o
StegforSteg sa for siden:
Kanskje litt uortodoks, men et glass rødvin fikser biffen for meg :D
Løvetann sa for siden:
Fiberhusk (gul pose, fra helsekostbutikken) kan blandes i f.eks. pannekaker eller eggerøre eller brøderstatninger.
Sikrer "daglig avgang" for meg, i alle fall. :D
Janevel sa for siden:
Takk for svar, folkens!
Må nok være superflink med vannet (tror forresten jeg står over vannet i Oslo :p )
Jeg tar meg også en tur i helsekosten til uka - finne noe som funker der :)
Tvitvi!
Areola sa for siden:
Jeg vil også gjerne minne på at det er vanlig med mindre avføring på et lavkarbo-kosthold, og statens anbefalinger om et normalt avføringsmønster (om det finnes noe sånt?) tar utgangspunkt i et kosthold med mye karbohydrater.
(men eggemelk og kaffe på tom mage gjør susen for meg)
camryn sa for siden:
Kakao med cocosa, korleis?
Superteddy sa for siden:
Kaffe når jeg står opp, og løpe på treninga! :) Det setter fart for meg! ;)
Jabba sa for siden:
Nannahs knekkebrød er tingen som setter fart i sakene hos meg!
Gerd sa for siden:
Passe på å drikke nok vann, at fettinntaket er bra.
Har jeg en sjelden gang treg mage... Så spiser jeg fløtegrøt. Det setter virkelig fart i magen på meg.
Val sa for siden:
Linfrø som får ligge å trekke i vann i et par minutter. Tilsett søtstoff i flytende form og kanel. Putt noen hakkede nøtter av preferanse over og dekk med krem! En deilig kake-shot som dessert som får ting i sving! :D
Tailee sa for siden:
HEI! mot treg mage hjelper mye drikke og tilføre mer fiber. Hva med å ha fiberhusk i proteinprødet? eller følge avnvisning på pakken.
Har du helt stopp, så bruk laksoberaldråper fra apotek. og tilfør mere fiber i dietten din. Vanskelig å gå ned i vekt dersom magen ikke fungerer. Du må prøve hva som hjelper for deg.
ada-emilie sa for siden:
psyllium er det engelse navnet for loppefrø. De skal bløtlegges i varmt vann flere timer før inntak.Mye væske er viktig for å unngå at frøene setter seg fast i tarmen.
mamman til luca sa for siden:
Masse vann hjelper her ihvertfall:)
manne sa for siden:
2 ss havsalt... er det trygt å få i seg i løpet av 10 minutter?...av en eller annen merkelig grunn synes jeg det høres så skummelt ut... :rolleyes:
Lillemeg1 sa for siden:
Det samme tenkte jeg.
Jeg prøvde med litt knuste linfør i vann jeg.. funket supert det.. men kan jo ha vært tilfeldig
Kitt sa for siden:
Salt er da overhodet ikke farlig tatt på denne måten! Det er alt saltet du får i deg i skjul hver dag som kan blir for mye av det gode!;)
Det eneste som tar skade av en sånn hestekur er stumpen din! :p
Skal love deg du blir bra sår der solen ikke skinner når du bruker en såpass effektiv kur!:eek:
Saltet trekker til seg mye væske, avføringen blir svært løs/flytende og kommer i ekspressfart!
manne sa for siden:
Jeg tenkte litt mest på sånt; "du må ikke drikke saltvann når du er i livbåt fordi du kan du av det"-tanker... :o
kennygirl sa for siden:
Har slitt med treg mage i alle år helt til jeg kuttet ut å spise rødt kjøtt og melkeprodukter....
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.