< Tilbake til oversikten

Litt hutrete og skjelver

Libelle sa for siden:

I dag har jeg spist helt greit. (Bortsett fra en porsjon lasagne med fullkornspasta-plater i bursdag hos ei venninne) Jeg har holdt meg godt vekke fra karbiser og sukker ol. Jeg har drukket mye vann. Fått i meg en del fett, tror jeg.... :rolleyes:

Men likevel er jeg liksom så.. skjelven i kroppen... Det er ubehagelig. Som om jeg er sulten, men er ikke sulten allikevel. Som om jeg burde få i meg noe, men har ikke matlyst...

Noen som kan tenke seg hva som kan være årsaken...? Sånn matmessig?
Det hele kommer liksom fra magen...

:confused:

(Så jeg kan utelukke pms og andre uhumskheter, hehehe.)

Sirius sa for siden:

nå er jo du kanskje nærmere Fedon enn Atkins, men jeg vil uansett si at fullkornspasta er det masse karber i. noen får svingninger i blodsukkeret av det.

Libelle sa for siden:

Jeg er fullt klar over det, altså. Men som du ser, så var jeg på besøk, og det var det eneste som ble servert.... Men jeg spiste heller mer av salaten.

Jeg spiser hverken brød eller pasta eller hvetemel i noen form til vanlig. Ikke sukker eller annen stivelse.

Nå var det egentlig ikke den fullkornspastaen som var temaet i spørsmålet mitt da... Mere om hvorfor en kan føle seg sånn hufsen i kroppen.:o

Jeg tror nok jeg har vært i ketose i noen dager tidligere. Har kjent den karakteristike ketsose-ånden. (Så jo, jeg kan nok skrive atkins mot fedon som min vei å gå. ;) )

Sirius sa for siden:

Beklager, var kanskje litt rask i svingene der:p

Tror du det kan være selve følelsen av å være i ketose?

luringen sa for siden:

eller svinge inn og ut av ketose, pga pastaen.

Libelle sa for siden:

Ja, jeg lurer på det. Men samtidig er jeg usikker. Iom at jeg spiste den lasagnen med den pastaen, så er jeg usikker på om jeg fortsatt var i ketose da.

Hehe, jeg får heller ta meg en tur på apoteket og forhøre meg om ketose-sticks. ;)

Men thanks anyway! :D

Libelle sa for siden:

Ja! Det er det kanskje! Takk for den tanken. Dette skal jeg huske på neste gange jeg havner i samme situasjon. :ja:

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.